بانک صادرات موظف به پرداخت مطالبات مردم از مؤسسه میزان

به گزارشافکارخبر،محمد دهقان عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص حل مشکلات میزان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه ۲ هفته پیش مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با معاونین استاندار داشتند، آقای دکتر سیف رئیس بانک مرکزی در گفت‌وگوی تلفنی با یکی از نمایندگان مشهد گفت که موضوع میزان از طریق واگذاری این مؤسسه به مؤسسه مالی و اعتباری عسکریه حل شده است.

وی افزود: سیف رئیس کل بانک مرکزی ۲ هفته پیش در جلسه مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با معاونان استاندار طی تماس تلفنی خبر از واگذاری مؤسسه میزان به مؤسسه مالی و اعتباری عسگریه داد.

نماینده طرقبه و چناران تصریح کرد: سیف در آن جلسه اعلام کرد که به دلیل برخی اشکالات امکان توافق با بانک صادرات برای واگذاری مؤسسه میزان با بانک وجود ندارد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، بانک مرکزی، مؤسسه عسگریه را بر بانک صادرات ترجیح داده است.

دهقان تأکید کرد: مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی بر اساس اعلام نظر سیف در مورد واگذاری مؤسسه میزان خبررسانی کردند اما بعد از آن مؤسسه میزان به صورت کامل به بانک صادرات واگذار شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: بانک صادرات موظف شد تا در اسرع وقت نسبت به تأمین مطالبات مردم از مؤسسه میزان و پرداخت آنها اقدام کند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه حل مشکل سپرده‌گذاران مؤسسه میزان از طریق بانک صادرات و پرداخت دیون تنها بخش اول مشکلات حل می‌شود، افزود: مشکلات مربوط به تخلفات مالی و برخی اتهامات مفاسد اقتصادی مؤسسه میزان بخش دوم مشکلات است که باید طبق قانون با متخلفان برخورد شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: استفاده از آرم قوه قضاییه و استقرار مؤسسه میزان که عمدتاً متعلق به قضات و مربوط به مؤسسات مالی بخش خصوصی بوده در واحدهای ساختمانی دادگستری یکی از خطاهای جدی است که باید به منظور حفظ حیثیت قوه قضاییه مورد توجه قرار گیرد.