معرفی دو منطقه ویژه اقتصادی در استان تهران

به گزارشافکارخبر، سید حسین هاشمی امروز در همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های توسعه اقتصادی و جذب سرمایه استان تهران، اظهار داشت: تهران با توجه به جمعیت ۱۴ میلیون نفری، پایتخت سیاسی و اقتصادی کشور است.

وی افزود: ما دو منطقه را برای تسهیل در سرمایه‌گذاری، یک منقطه ویژه اقتصادی در جنوب استان و در مجاورت فرودگاه امام خمینی(ره) و یک منقطه آزاد تجاری دیگر را در نظر گرفتیم.

استاندار تهران تصریح کرد: این منقطه ویژه در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌‌گیرد و استانداری تهران از سرمایه‌گذاری در این دو منطقه حمایت جدی خواهد کرد.

وی با اشاره به محدودیت سرمایه‌گذاری جدید در شعاع ۱۲۰ کیلومتری استان تهران، گفت: با توجه به این محدودیت، اولویت ما سرمایه‌گذاری در بازسازی و نوسازی صنایع، توسعه صنایع های‌تک(پیشرفته) و سرمایه‌گذاری در حوزه محیط زیست و کاهش آلودگی هوای استان تهران است.

هاشمی با بیان اینکه دولت در حوزه کاهش آلودگی هوای تهران اقدامات موثری انجام داده است، گفت: شهرهای آلوده جهان با اعمال سایست‌هایی میزان آلودگی را کاهش دادند و دولت یازدهم در این راستا اقداماتی مناسبی انجام داد که هم‌اکنون اثرات مثبت آن را می‌بینیم.

استاندار تهران اضافه کرد: برای سرمایه‌گذاری در استان تهران هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه وجود دارد و همین مساله فرایند سرمایه‌گذاری را تسهیل می‌کند.