پنج هزار پرونده زمین خواری در استان بوشهر/ تصرف 200 هکتار از سوی مالک 2 هکتاری

گروه اقتصادی،سید مهدی موسوی نژاد نماینده دشتستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با بیان اینکه زمین خواری در برخی از مناطق استان بوشهر بیداد می کند، گفت: در این استان در خصوص زمین خواری پنج هزار پرونده وجود دارد که نیمی از این پرونده ها مربوط به زمین خواری و تخلفات صورت گرفته است اما نیمی دیگر از این پرونده ها مربوط به زمین های کشاورزی متعلق به مردم است ولی خشک و تر با هم می سوزد.

وی افزود: مواردی وجود دارد که فردی 2 هکتار زمین داشته ولی در کنار زمین های خود 200 هکتار را تملک کرده است.

نماینده دشتستان در مجلس در پاسخ به این سوال که این افراد چه کسانی و آیا از صاحبان قدرت و ثروت هستند، گفت: اگر کسی قدرت نداشته باشد، نمی تواند به زمین خواری روی بیاورد.

موسوی نژاد تاکید کرد: حامیان زمین خواری و زمین خواران هم دستی در ثروت دارند و هم قدرت. البته نه اینکه هر کسی ثروت و قدرت دارد، زمین خوار است.

وی با بیان اینکه فرزند برخی مسئولین به دنبال تملک اراضی ملی منطقه هستند، خاطرنشان کرد: این آقازاده ها در مناطق آزاد استان به دنبال تملک اراضی و به دنبال زمین خواری هستند که اسنادی هم در این راستا وجود دارد.

نماینده دشتستان در مجلس با اشاره به پیگیرهای صورت گرفته برای مقابله با زمین خواری و بازپس گیری زمین های تصرف شده، افزود: مذاکرات و رایزنی هایی با برخی دستگاها داشتیم. اداره کل اطلاعات استان همکاری خوبی داشت و پیکیرهایی در این زمینه صورت داد.

موسوی نژاد باضافه کرد: اخیرا مطلع شدیم که استاندار بوشهر برای جلوگیری از تخلفات و صحت احراز مالکیت افراد بر زمین ها ابلاغ کردند که فعلا صدور سند متوقف شود تا بررسی های دقیقی صورت گیرد.