به گزارش افکارخبر،حسین مهاجران، با اشاره به آخرین وضعیت میوه در آستانه شب یلدا، درباره کاهش عرضه هندوانه در بازار و قیمت بالای آن اظهارکرد: در طول سال به دلیل تولید زیاد، هندوانه به قیمت تمام شده فروش نرفت و به همین دلیل دزفول و میناب که ذخیره شب یلدا را فراهم می‌کنند، کمتر اقدام به کاشت هندوانه کردند.

وی افزود: از سوی دیگر بخشی از هندوانه‌های سفید مینابی نیز به دلیل تگرگ از بین رفت و همین امر سبب افزایش قیمت هندوانه شده است.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره احتمال افزایش قیمت این محصول در روزهای آتی ادامه داد: اگر در شب یلدا بارندگی باشد، قیمت هندوانه به همین صورت باقی خواهد ماند، اما در صورتی که هوا خوب باشد و همه وانتی‌ها، موتوری‌ها و همه دوره‌گردها بخواهند بخرند، شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

به گفته مهاجران، با توجه به اینکه هندوانه‌های مینابی که به انبارها برده می‌شود بین 20 تا 25 روز امکان ماندن در مغازه‌ها را دارد، نمی‌توان بحث احتکار هندوانه را دلیل افزایش قیمت این محصول دانست.

وی اظهارکرد: در حال حاضر هندوانه حدود کیلویی 3000 تا 3200 تومان توسط دلال‌ها به واحدهای ما فروخته می‌شود و بارفروش‌ها هم محصولات خود را به دلال‌ها می‌دهند که در انبارها خالی کنند؛ به این ترتیب روزی چند ماشین هندوانه در انبارها خالی می‌شود و باید ببینیم در شب یلدا چه اتفاقی می‌افتد.

 

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه انار بیش از این افزایش قیمت پیدا نمی‌کند، گفت: انارهایی را که به سردخانه برده‌اند سعی می‌کنند با همین قیمت در شب یلدا عرضه کنند.

 

مهاجران قیمت سایر میوه‌ها را در این زمان خیلی تاثیرگذار ندانست و ادامه داد: پرتقال به مقدار فراوان در بازار وجود دارد و نارنگی نیز تا حدودی در بازار هست.

 

وی درباره قیمت انواع میوه‌ در میدان تره‌بار مرکزی نیز گفت: در حال حاضر هر کیلو انار از 2000 تا 5000 تومان، نارنگی از 2000 تا 3500 تومان، پرتقال تامسون شمال از 2000 تا 3000 تومان، پرتقال تامسون جنوب از 25000 تا 5500 تومان، گریپ فروت 2000 تومان، لیمو شیرین از 2000 تا 3000 تومان، انگور از 2000 تومان تا 3500 تومان، موز از 3200 تا 3500 تومان، خیار گلخانه‌ای 2800 تومان و بوته‌ای 3500 تومان به فروش می‌رسد.

به گفته رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، قیمت میوه در مغازه‌های سطح شهر نهایتا باید 35 درصد بیش از قیمت میدان مرکزی و نرخ‌های عمده‌فروشی باشد که در صورت بیشتر بودن گران فروشی است.