مخالفت چیت‌چیان با ادغام نفت و نیرو

حمید چیت‌چیان در حاشیه جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح پیشنهادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبنی بر انحلال وزارت نیرو و تشکیل وزارت انرژی باید در دولت مطرح شده و مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: این موضوع در حال حاضر در حد یک پیشنهاد است و اگر دولت با آن موافقت کند، به‌عنوان لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه خواهد شد و ما نیز تابع نظر دولت هستیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: من به‌شخصه به‌عنوان کسی که سالها در بدنه وزارت نیرو فعالیت کرده‌ام این مسئله را قبول ندارم و مخالف ادغام نفت و نیرو هستم؛ چرا که این دو وزارتخانه هر دو مسئولیت‌های گسترده‌ای دارند؛ اما باید ببینیم کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر چه مبنایی این پیشنهاد را داده‌اند و اکنون زود است که بدون بررسی در هیئت دولت بخواهیم نظر دهیم که این پیشنهاد اجرایی خواهد شد یا خیر.

چیت‌چیان در پاسخ به اینکه آیا برای افزایش نرخ آب و برق در سال 95 تصمیمی اتخاذ شده، گفت: تا این لحظه هیچ تصمیمی برای تعدیل نرخهای مصرفی آب و برق گرفته نشده است.

این عضو کابینه دولت با بیان "به‌طور قطع فعالیت‌های پژوهشی در سال‌های آینده جهش خوبی خواهد داشت"، اذعان داشت: نمی‌توان نمره خیلی خوبی را به پژوهش‌های صورت گرفته امسال داد، چرا که انتظارات ما بیش از اینها بود اما تلاش‌هایی صورت گرفته که قابل تقدیر است.