آجیل فروش‌ها گران فروشی می‌کنند

اسد االله عسگر اولادی با اعلام این خبر در باره دلایل گرانی پسته اظهار کرد: قیمت پسته گران نشده بلکه ارزان شده و قیمت این محصول افت کرده است و نرخ این محصول به  28 هزار تومان در هرکیلوگرم رسیده است.

وی افزود: تولید پسته در سال جاری مناسب و 180 هزار تن است اما سوء استفاده آجیل فروشان باعث می شود که این محصول 60 هزار تومان دربازار مصرف به فروش برسد.

این صادر کننده پسته ادامه داد: قیمتی که ما پسته را می فروشیم 28 تا 29 هزار تومان در هرکیلوگرم است و این محصول را به پول ایران 30 هزار تومان صادر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: قیمت 60 هزار تومانی برای هرکیلوگرم پسته کاذب است و آجیل فروش ها همیشه گران فروشی می‌کنند.

عسگر اولادی گفت: دعوای ما زمان آقای احمدی نژاد نیز همین موضوع  بود. در آن زمان به ما گفته می‌شد که چرا پسته  70 هزار تومان فروخته می شود و بیاید پسته را به دولت بدهد تا به قیمت کمتر توزیع کند.

70 هزار تن پسته ایران در 4 ماه صادر شد

وی درباره وضعیت صادرات پسته در سال جاری گفت: از ابتدای شهریور ماه تا به امروز 70 هزار تن از محصول جدید پسته صادر شده است و امیدواریم که تا خرداد، تمام پسته صادراتی کشور صادر شود.

عسگر اولادی با بیان اینکه اعتقادی به پسا تحریم ندارم، تاکید کرد: پسته صادراتی ایران به 90 کشور دنیا صادر می‌شود و تحریم ها تاثیری بر صادرات آن ندارد.