علی طیب نیا در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های همکاری ایران و هند در حوزه اقتصاد، افزود: هند با یک میلیارد و 200 میلیون نفر جمعیت و با داشتن بالاترین نرخ رشد در سطح جهان، آمادگی تامین مالی و سرمایه گذاری را در بسیاری از پروژه های کشورمان دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه هند از ظرفیت قابل ملاحظه ی اقتصادی و رشد اقتصادی بالایی برخوردار است و دومین خریدار نفت ایران محسوب می شود، افزود: در کمیسیون اقتصادی دو کشور مجموعه همکاری اقتصادی در حوزه های مختلف به ویژه در بخش های بندر، جاده، ریل، پتروشیمی و احداث کارخانه و دیگر فعالیت های اقتصادی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در ادامه  اظهار امیدواری کرد که با توافقاتی که در کمیسیون اقتصادی دو کشور صورت می گیرد، روابط ایران و هند توسعه یابد.

طیب نیا تصریح کرد: در این هیات نمایندگانی از وزارتخانه های مختلف از جمله  راه و شهرسازی، وزارت نفت و بانک مرکزی وجود دارند که مذاکراتی با همتایان خود برای توسعه روابط بین دو کشور در دوران پسا تحریم انجام می دهند.

بر اساس این گزارش کمیسیون مشترک همکاری های تجاری ایران و هند شنبه و یکشنبه در سطح کارشناسی برگزار می شود و روز دوشنبه با حضور مسؤلان ارشد حوزه های اقتصادی دو کشور توافق نامه ها امضا خواهند شد.

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران در این سفر با مقامات هندی هم دیدار و گفتگو خواهد کرد.