برندهای ارزشمند ایران چگونه انتخاب می شود؟

این رویداد که قرار است 26 دی ماه جاری با حمایت و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شود، طی سالهای اخیر به دلیل اهمیت و ارتقای جایگاه برندسازی مورد توجه فعالان صنعتی و اقتصادی ایران قرار گرفته و رقابت برندها در این عرصه را نیز بالا برده است.

 

این جشنواره فعالیت خود را از سال 1384 آغاز کرده و تاکنون 10 دوره در سطح ملی با حضور وزرای صنعت‌، امور خارجه، کار و تعاون، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی‌، روسای کمیسیون های صنایع، انرژی، برنامه و بودجه مجلس و .. برگزار شده است.

 

از جمله اهداف این جشنواره می توان به شناسایی برندهای ارزشمند ایران در سال 1394 و تقدیر از آنها، حمایت از کالای ایرانی، تلاش برای توسعه فرهنگ برندسازی در کشور، افزایش ظرفیت های رقابت پذیری صنعت کشور و همچنین تعامل و همکاری با بانک ها و جلب حمایت آنها از طریق این جشنواره برای رفع موانع نقدینگی بنگاه های اقتصادی اشاره کرد.

 

بر اساس این گزارش، جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران در حال حاضر یکی از معتبرترین جوایزی است که در عرصه تجلیل از برندهای ارزشمند ایرانی هر ساله برگزار و از مدیران این برندها طی مراسمی باشکوه تجلیل به عمل می آید.

 

در یازدهمین دوره از این جشنواره با بهره گیری از مدل های معتبر بین المللی ارزش گذاری برند، از یک روش علمی اما بومی استفاده شده و برندها در 15 حوزه و بر اساس یک فرآیند سه مرحله ای شامل سهم ذهنی، ارزیابی ارزش ویژه برند و محاسبه ارزش برند بر مبنای ارزیابی مالی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

 

حوزه هایی همچون لوازم‌ خانگی، محصولات غذایی، محصولات بهداشتی و شوینده، منسوجات، خدمات بانکی و بیمه، خدمات آموزشی، فن‌آوری اطلاعات، خودرو، مبلمان و تجهیزات اداری، محصولات شیمیایی، خدمات مسافرتی، اپراتور تلفن همراه، ساختمانی، خبرگزاری ها و سایت ها، و اماکن مورد توجه برگزار کنندگان این رویداد بوده است.

 

انتخاب و معرفی برندهای ارزشمند بازار ایران، انتخاب و معرفی واحدهای برتر در صنعت نفت و انرژی و انتخاب و معرفی واحدهای نمونه صنعتی و معدنی موضوعات این جشنواره را تشکیل می دهند.

 

در همین حال سومین جشنواره ملی قهرمانان صنعت نفت ایران در راستای حرکتی منسجم و سازمان یافته به منظور شناسایی و معرفی توانمندی‌های واقعی صنعت نفت و توسعه برند برای ‌آنها در عرصه ملی و بین المللی طراحی و برگزار می‌شود.

 

این جشنواره عرصه ای برای سنجش فعالیت های انجام شده در زمینه توسعه توانمندی‌ها در حوزه صنعت نفت و صنایع وابسته و همچنین ظرفیت‌های موجود بخش های مختلف کشور در این زمینه خواهد بود.

 

علاقمندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی www.nicf.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 88721921-021 تماس حاصل کنند.