محمد‌حسین قربانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با تبریک هفته وحدت و گرامیداشت حماسه 9 دی به نقش کمیسیون بهداشت در واردات برنج آلوده اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تمام خدمات کشاورزی در مجلس نهم به جهاد کشاورزی واگذار شد، افزود: تمام خدمات کشاورزی در همه زمینه‌ها از وزارت صنعت، معدن و تجارت به جهاد کشاورزی سپرده شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه با بیان اینکه 2 میلیون و 200 هزار تن تولید داخل برنج است، گفت: در سال 92 بیش از 3 میلیون تن برنج وارد کشور شد که به دنبال این موضوع قرار شد واردات برنج مدیریت شود ضمن اینکه مقداری از برنج‌های وارداتی آلوده بود.

وی ادامه داد: قرار شده استاندارد ورودی برنج به ایران دارای استاندارد سخت‌گیرانه باشد و تمام برنج‌های وارداتی باید دارای کد رهگیری و بر‌اساس نیاز کشور باشد.

این نماینده ‌مجلس جلوگیری از کاهش تعرفه و ممانعت از ثبت سفارش برنج را از جمله اقدام‌ها در زمینه واردات برنج ذکر کرد و یادآور شد: اقدام‌های مذکور موجب شد تا سال گذشته و امسال برنج وارداتی آلوده نداشته‌باشیم.

قربانی گیلان را از نظر شاخص‌های توسعه از متوسط کشور و آستانه اشرفیه را از متوسط استانی به لحاظ شاخص‌های توسعه پایین خواند و خاطرنشان کرد: امروز توسعه آستانه اشرفیه چشمگیر است و تا ‌20 روز دیگر آبرسانی به روستاهای این شهرستان انجام می‌شود و امیدواریم تا پایان سال جاری آستانه اشرفیه به شهر سبز گیلان تبدیل شود.

وی چهار بانده کردن آستانه اشرفیه از چند مسیر را جزو برنامه‌های این شهر عنوان کرد و گفت: در بودجه سال 94 اعتبارات توسعه‌ای برای شهرستان گنجانده شده و به پایان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام از برنامه‌های ماست.

قربانی در ادامه نظارت نمایندگان مجلس را خوب توصیف کرد و یادآور شد: مجلس نهم عالی‌ترین حد نظارت را ادا کرد و بنده یکی از طراحان سئوال از رئیس جمهور بودم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه تصریح کرد: در دولت گذشته بحث بهداشت و درمان اولویت دوازدهم و سیزدهم بود و امروز جزو اولویت‌های نخست دولت روحانی است.

وی به فضای چالشی بین دولت گذشته و مجلس اشاره کرد و افزود: اگر مجلس نظارت کافی می‌کرد هرگز اختلاس اتفاق نمی‌افتاد.

قربانی عملکرد دولت در برجام را خوب عنوان کرد و متذکر شد: امیدواریم نظارت مجلس دهم بهتر از گذشته ‌باشد.