خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در اجلاس سراسری اصناف تهران اظهار داشت: طرح کارت اعتباری به عنوان یکی از راهکارهایی است که می‌تواند فضای تقاضا در کشور را تحریک کند چرا که امروز بازار پویایی لازم را ندارد و از طرف دیگر در بسته خروج از رکود طرح خرید دین بوده که کمابیش بانک‌ها آن را شروع کردند و در عین حال تسهیلات بخش خودرو داده شده و امیدواریم که این طرح برای خروج خودروهای فرسوده ادامه‌دار شود.

 

وی با اشاره به طرح کارت‌های اعتباری افزود: بانک‌ها منابع محدودی در اختیار دارند اما نزدیک به 4 هزار و 200 میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده تا با اجرای آن کمتر نارضایتی مردم فراهم شود اما اولویت برای اجرای این طرح را زوج‌های جوان، کارمندان و بازنشستگان گذاشته‌ایم و حال آنها می‌توانند چهار برابر دریافت حقوق خود یعنی معادل 6 میلیون تومان کارت اعتباری دریافت کنند.

 

خسروتاج در ادامه گفت: در واقع این طرح برای تحرک واحدهای تولیدی بوده و به همین خاطر برخی واحدهای تولیدی را اساس مشورتی خود قرار داده‌ایم.

 

وی با اشاره به طرح فروش بهاره گفت: شرایط امروز بازار به نحوی است که امسال شب عید فروشگاه‌های فروش بهاره توسط خود اتحادیه‌های صنفی برگزار می‌شود و حال با توجه به فراوانی کالا و شرایط رقابتی حضوری برای نمایشگاه بهاره در سال‌جاری نمی‌بینیم و امیدواریم خود اتحادیه‌ها برنامه‌ریزی لازم در این زمینه را داشته باشند.

 

** اصلاح ساختار تشکیل اتحادیه 
قائم مقام وزیر صنعت و معدن با اشاره به اصلاح ساختار تشکیل اتحادیه‌ها گفت: در واقع یکی از دردهای مزمن این صنعت اصلاح ساختار تشکیل اتحادیه‌ها است زیرا آنقدر به کمیت توجه شده به کیفیت اتحادیه‌ها توجه نشده است لذا لازم است که در جهت اصلاح تشکل‌ها حرکت کنیم به طوری که اتحادیه‌هایی که توان مالی ندارند با اتحادیه‌های بزرگ‌تر ادغام شوند.

 

وی با اش اره به بحث صنوف مزاحم و آلاینده بیان کرد: قرار گرفتن واحدهای صنفی آلاینده در ورودی شهر زیبایی و معماری را از بین برده و حال برنامه‌هایی جهت خروج صنوف مزاحم به بیرون از شهرها با وزیر راه و شهرسازی انجام شده که امیدواریم هر چه سریع‌تر این امر صورت گیرد.

 

خسروتاج با اشاره به اتحادیه‌های مستقل برای فروشگاه‌های بزرگ تصریح کرد: با ایجاد فروشگاه‌های بزرگ در کشور در فضای اقتصادی کشور به سمتی می‌رویم که هزینه توزیع تا مصرف کاهش می‌یابد وحال بایستی همان طور که سوپرمارکت‌ها، جیگرکی و صنوف دیگر اتحادیه مستقل دارند فروشگاه‌های بزرگ هم اتحادیه‌های مجزا داشته باشند.