توافق ایران و آلمان برای سرمایه‌گذاری مشترک

محمدرضا نعمت زاده دوشنبه شب بعد از جلسه مشترک با  گرهارد شرودر و هیات اقتصادی  آلمانی در جمع خبرنگاران  با اشاره  به تاکید دو طرف بر توسعه همکاریهای اقتصادی و صنعتی بر اساس شرایط جدید سیاسی  شکل گرفته در عرصه بین الملل  افزود: با طرف آلمانی توافق کردیم که با سرمایه گذاریهای مشترک همکاریهای علمی و پژوهشی  و تلاش برای توسعه بازارها در داخل و خارج همکاریهای  پایدار داشته باشیم.

وی افزود : مناسبات فرهنگی ایران و آلمان  علاوه بر اینکه  می تواند به توسعه همکاریهای اقتصادی و تجاری بیانجامد منشایی برای همکاریهای گسترده تر در آینده خواهد بود.

وزیر صنعت  با بیان اینکه بخش اعظمی از صنایع ما   به صورت تاریخی  بر پایه فناوریهای  آلمانی شکل گرفته است  افزود : در آینده هم می توانیم  بر این اساس البته با سیاست جدید  و مورد توافق دو طرف به این کار ادامه دهیم .

صدراعظم پیشین آلمان هم  گفت :  روابط آلمان با ایران  قدیمی ، سنتی و تاریخی بوده و می خواهیم این روابط را  ادامه وتوسعه دهیم .

گرهارد شرودر افزود : به محض برداشته  شدن تحریم ها می توانیم آینده خوبی  برای همکاریها داشته باشیم .

وی گفت : شرکت های آلمانی بسیار علاقه مند هستند هم برای تجارت  و به دست آوردن  بازار ایران و هم برای سرمایه گذاری در این کشور به ایران بیایند .

صدراعظم  پیشین آلمان افزود : این سرمایه گذاریها  برای اشتغال زایی جوانان تحصیل کرده ایرانی فرصت بسیار خوبی را  فراهم خواهد کرد .

وی طرح های زیربنایی ، تولید کالا و خودروسازی  را از جمله حوزه هایی دانست که می تواند  مورد سرمایه گذاری و همکاریهای مشترک  قرار گیرد.

شرودر افزود : این تنها شرکت های بزرگ نیستند که اهمیت دارند بلکه شرکت های متوسط و کوچکی هم  که  کیفیت و توانایی بسیار بالایی دارند می توانند در این همکاریها مد نظر قرار گیرند.