تدوین مقررات جدید اشتغال

محمد امین سازگارنژاد با تاکید بر ضرورت تدوین نظام صلاحیت حرفه ای و آموزش در صنعت ساختمان گفت: در حوزه صنعت ساختمان تبدیل کردن نیاز و قدرت بازار به تقاضا مهم است.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد یک نقشه راه در حوزه صلاحیت حرفه ای و آموزش صنعت ساختمان تهیه شود، اظهارداشت: در کشور یک سرمایه گذاری بزرگ درحوزه صنعت ساختمان انجام می شود، بدون اینکه موضوعات آموزش و صلاحیت حرفه ای آن را در نظر بگیریم.

سازگارنژاد بیان داشت: در حوزه صنعت ساختمان به یک هدف‌گذاری آموزشی با رویکردهای جامعه هدف نیاز داریم که باید برای ارتقای کسانی که در بازار کار هستند و آموزش کسانی که متقاضی ورود به بازار کار هستند اما از صلاحیت لازم برخوردار نیستند، برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

معاون وزیر کار افزود: در موضوعات آموزشی به مباحث اجتماعی و مباحث فنی در کنار هم توجه شود. وی تشکیل یک کارگروه حرفه ای برای تدوین نظام صلاحیت حرفه ای و آموزشی در صنعت ساختمان را پیشنهاد داد.

این مقام مسئول در وزارت کار تصریح کرد: همه ذینفعان در تدوین نقشه راه در حوزه صلاحیت حرفه ای و آموزش صنعت ساختمان مشارکت کنند. باید موزائیک‌های اجرایی اصلی در حوزه آموزش های مهارتی صنعت ساختمان شناسایی و بعد براساس نقشه راه اقدام شود.

سازگارنژاد بیان داشت: باید با آموزش، فرهنگ کارجویی و کاردوستی را در کشور تقویت کنیم و این موضوع در رونق بخش صنعت بسیار مهم است. در آئین نامه اجرایی ماده ۱۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، باید نقش آموزش های فنی و حرفه ای غیررسمی کوتاه مدت مشخص شود.