۵۰۰ هزار بشکه نفت با لغو تحریم بانک‌ها وارد بازار می‌شود

رکن‌الدین جوادی با استقبال از لغو تحریم‌ها و اعمال محدودیت‌های ظالمانه علیه صنعت نفت ایران، گفت: از امروز فرصتی برای شتاب توسعه درکشور به وجود آمده است و این مقوله بدون شک در صنعت نفت هم آثار شگرفی را به همراه خواهد داشت.

معاون وزیر نفت با اشاره به پیامدهای مثبت برچیده شدن تحریمها در صنعت نفت، تصریح کرد: افزایش صادرات نفت خام، دریافت مطالبات و فراهم آوردن توسعه امور عمرانی با جذب سرمایه و تکنولوژی از بازار جهانی از مهمترین برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران در دوران پساتحریم است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در خصوص افزایش ۵۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت خام ایران در مرحله اول دوران پساتحریم، اظهار داشت: هم اکنون در حال رصد کردن مشکلات پیش روی بانک‌ها هستیم، چرا که ممکن است چند هفته طول بکشد تا روند آن طی شود و در صورتی که مسائل مربوط به آن حل شده باشد، شرکت ملی نفت ایران آمادگی لازم را برای افزایش تولید و صادرات نفت را دارد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در برنامه افزایش تولید ۵۰۰ هزار بشکه ای هیچ مشکل فنی به ویژه در بخش فرسودگی خطوط لوله و تاسیسات صنعت نفت وجود ندارد، با اشاره به نزدیک ترین زمان امضای قرارداد در مدل جدید قراردادهای نفتی، بیان کرد: با توجه به برچیده شدن تحریم‌ها و بررسی های انجام شده، پیش بینی می‌شود تا اواسط سال آینده اولین قرارداد در این حوزه به امضا برسد.

جوادی تاکید کرد: به شرکت‌های بین‌المللی این پیام را می‌دهم که این در این رابطه صریح تر، جدی تر و روشن تر پیگیری لازم را انجام دهند.

معاون وزیر نفت در پیامی به کارکنان شرکت ملی نفت ایران خاطر نشان کرد: با توجه به رفع تحریم‌ها باید آستین‌ها را بالا زد، چرا که با توجه به فرصتی که ایجاد شده باید هرچه سریعتر عقب افتادگی‌ها را جبران کرد.