ولی الله افخمی راد رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اولویت‌های سازمان توسعه تجارت پس از برجام گفت: یکی از برنامه‌های ما دعوت از کشورهایی که قبلاً نیز با آنها همکاری داشته‌ایم برای سرمایه گذاری و تأمین نیازهای کشور و توسعه صادرات و زیر ساخت‌ها است.

 

وی افزود: قرار گرفتن در زنجیره تولید جهانی نیز از دیگر اولویت‌های ما است و باید از کشورهایی که توان اقتصادی بالایی دارند دعوت کنیم که ایران را جزیی از زنجیره تولید بین‌المللی خودشان قرار دهند و در ایران سرمایه گذاری کرده و با این روش صادرات را افزایش دهیم.

 

رئیس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: موضوع دیگری که جز اولویت‌های ما پس از برجام است استفاده از کشورهای مختلف برای فاینانس کردن پروژه‌ها و طرح‌ها است که باید بانک‌های خارجی را ترغیب کنیم که منابع مالی را به ما اختصاص دهند و بازپرداخت آن را در زمان طولانی از ما دریافت نماید.

 

افخمی راد افزود: با توجه به رفع تحریم‌ها و کاهش هزینه نقل و انتقال پول و بر طرف شدن ایران هراسی باید ترتیبی اتخاذ شود که کالای ایرانی بتواند با قیمت قابل رقابت به بازار عرضه شود و از این طریق شاهد افزایش حضور کالای ایرانی در بازارهای جهانی باشیم.

 

وی با کاهش قیمت نفت نیز اشاره کرد و گفت: با این افت قیمت بار سنگینی بر دوش صادرکنندگان افتاده که باید صادرات ایران را افزایش دهند.