در آمریکای لاتین به نقل از «ال‌اکونومیستا»، طبق گزارش‌های دریافتی روز گذشته 3 بمب نه چندان قوی در اطراف مجلس ملی ونزوئلا واقع در «کاراکاس» (پایتخت ونزوئلا) منفجر شدند؛ این حادثه تلفات جانی نداشته و آسیبی به کسی وارد نشده است.

پلیس ونزوئلا در گزارشی اعلام کرد که روز گذشته در حوالی کاخ مجلس قانونگذاری ونزوئلا که محل برگزاری جلسات پارلمانی دولت و ساختمان اداری مجمع 4 به شمار می‌آید، 4 بمب تعبیه شده بودند که 3 عدد آنها منجر شدند.

گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که در پی وقوع 2 انفجار همزمان در نزدیکی مجلس قانونگذاری ونزوئلا دود زیادی خیابان را فرا گرفت و منجر به فرار بسیاری از مردم از محل وقوع حادثه شد.

ساختمان‌های اداری ونزوئلا در بافت تاریخی پایتخت این کشور واقع شده‌اند و تقریبا در مجاورت ساختمان شهرداری شهرستان «لیبرتادور»، «شورای ملی انتخابات» و یکی از اماکن مربوط به «وزارت امور خارجه ونزوئلا» قرار گرفته است.

پس از پیروزی ائتلاف اپوزیسیون ونزوئلا موسوم به «میز اتحاد دموکراتیک» در انتخابات پارلمانی این کشور که در 6 دسامبر سال گذشته(15 آذر 94) برگزار شد و همچنین پس از تهدید «هنری آلوپ» از اعضای اپوزیسیون ونزوئلا و رئیس مجلس ملی این کشور در خصوص سرنگونی دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در کمتر از 6 ماه، ونزوئلا شرایط خاص و بروز بحرانی سیاسی در این کشور را تجربه می‌کند.

«مادورو» اپوزیسیون این کشور را به راه اندازی جنگی اقتصادی علیه دولت این کشور متهم می‌کند و در واکنش به اقدام آن‌ها و طی صدور فرمانی کشور را در وضعیت فوق ‌العاده اقتصادی قرار داد که فرمان وی جمعه گذشته از سوی پارلمان این کشور رد شد.

اپوزیسیون ونزوئلا این روزها به شدت برای تصویب شدن «قانون عفو» در کشور تلاش می‌کنند؛ قانونی که می‌توان با استناد به آن اشخاصی نظیر «لئوپولد لوپز» یکی از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا را که به دلیل نقض حقوق بشر در زندان به سر می‌برند را آزاد کرد و همچنین اتهامات مجرمان فراری از اجرای عدالت را نیز لغو کرد.