ایتالیایی ها مشتری نفت ایران شدند

پس از امضای یک قرارداد حدود ۴ میلیارد دلاری نفتی بین سایپم ایتالیا و ایران در حاشیه سفر رئیس جمهوری به این کشور اروپایی، دور جدید مذاکرات شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب به‌عنوان بزرگترین شرکت بهره‌بردار نفت ایران و شرکت «SSE ایتالیا» هم به منظور توسعه همکاری‌های جدید در صنایع نفت و گاز آغاز شد.

علاوه بر این، زمزمه‌هایی درباره بازگشت شرکت انی ایتالیا در برخی از طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت و گاز ایران همچون فاز سوم توسعه میدان نفتی دارخوین و اجرای یک فاز استاندارد در پارس جنوبی با ظرفیت تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز آغاز شده است.

با این وجود هفته جاری و همزمان با اجرایی شدن برجام و شروع دوره پساتحریم، هیاتی متشکل از نمایندگان شرکت ایتالیایی SSE با سفر به اهواز در نشستی مشترک با مدیران شرکت نفت مناطق نفت‌خیز جنوب، به ارائه توانمندی‌ها و راهکارهای توسعه همکاری‌های دو جانبه پرداختند.  

نمایندگان شرکت SSE در نشست مشترکی با کارشناسان شرکت نفت‌خیز جنوب علاوه بر رایزنی و مذاکرات در خصوص نحوه تأمین تجهیزات کنترل توربین‌ها و کمپرسورهای گازی و ارائه راهکارهای بهبود سیستم‌های قدیمی تقویت فشار و انتقال گاز، پیشنهادهایی در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی مشترک در حوزه صنایع نفت و گاز ایران مطرح کردند.

از سوی دیگر راهبری مطالعات امکان سنجی، اجرای طرح‌های مهندسی پایه و تفصیلی و تشریح فرآیند خدمات پس از فروش از دیگر مباحثی بود که طرف ایتالیایی در این نشست ارائه کرده است.

SSE ایتالیا یک شرکت فعال بین‌المللی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است که در زمینه تعمیرات، تأمین و ساخت انواع تجهیزات فرآیندی همچون کمپرسورها و توربین‌های گازی و سایر تجهیزات مرتبط در صنایع نفت و گاز و همچنین ارائه خدمات مختلف فنی و مهندسی در کشورهای مختلف جهان فعالیت دارد.