اجاره 35 هواپیما از امارات برای ایران

 «فیروز تاراپور» مدیرعامل شرکت «دبی ائروسپیس انترپرایز» که ویژه ساخت هواپیماست، پیش‌بینی کرد 30 تا 35 هواپیمای دیگر به لیست فعلی 97 هواپیمای درخواستی از این کشور افزوده شود که بیشتر این تعداد درخواست از طرف تهران خواهد بود.

این شرکت از معدود شرکت‌هایی است که در خلیج فارس هواپیما اجاره می‌دهد.

تاراپور در گفت‌وگویی با «رویترز» گفت: خطوط هوایی ایران تا تحویل گرفتن هواپیماهای خریداری شده از اروپا، به اجاره هواپیما روی خواهد آورد؛ امیدواریم 30 تا 35 هواپیما در انواع مختلف اجاره گرفته شود.

خطوط هوایی قبل از تحویل گرفتن هواپیماها دنبال تامین مبلغ مالی این اقدام از بانک‌ها وغیره هستند؛ تاراپور در این باره گفت: معتقدم که در کوتاه‌مدت فرصتی وجود داشته باشد زیرا از طرفی اجاره‌دهندگان تجهیزات آماده در اختیار دارند و از طرفی دیگر زمانی که خطوط هوایی کشورها، هواپیماهای جدید را تحویل گیرند به راه‌حل‌هایی برای تامین مالی یا اجاره نیاز دارند.

شرکت دوبی ائروسپیس انترپرایز در حال حاضر 37 هواپیمای «ای تی آر 600-72» دارد و این توانایی را دارد که 20 هواپیمای دیگر از این نوع تامین کند؛ هواپیمای ذکر شده یکی از مدل هواپیماهایی است که ایران پس از رفع تحریم‌ها توافق کرده از یک شرکت متعلق به گروه «ایرباس» و «فینمکانیکا»-ی ایتالیا بخرد.