مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در جلسه علنی روز چهارشنبه در تذکری خطاب به وزیر راه و ترابری اظهار داشت: وزیر راه تاکنون ۸ بار وعده داده است که کلنگ آزاد راه تهران-مشهد را بر زمین خواهد زد و آخرین بار نیز در تلویزیون اعلام کرد که ولادت حضرتعلی (ع) این کار را انجام خواهند داد، اما متأسفانه انجام نشد.

وی افزود: روز گذشته ۶۰ نفر از نمایندگان استان‌های تهران، خراسان و سمنان متنی را امضاء کردند که امیدوارم آقای رئیس‌ جمهور به این موضوع توجه کند و کلنگ این آزاد راه را هر چه سریعتر بر زمین بزند.

کواکبیان در ادامه به افزایش اجاره بهای مسکن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اجاره بهای مسکن به شدت بالا رفته است، درست است که بخش خرید و فروش مسکن رکود دارد، اما واقعیت این است که در جابجایی ‌های فصل تابستان بر طبقات ضعیف و محروم جامعه بسیار فشار وارد می‌شود از این رو خواهش می ‌کنم دولت به مصوبات سفرهای قبلی استانی جامه عمل بپوشاند به جای آنکه انتظار جدیدی بین مردم ایجاد کند.

نماینده سمنان درباره مشکلات قشر کارگر نیز گفت: علیرغم اینکه ما قانون داریم اما متأسفانه قانون کارگران ساختمانی اجرا نمی‌شود و دولت بی‌ اعتنایی می‌ کند، اما جالب است بدانید که در بین این کارگران افرادی تحصیل کرده و لیسانسه هم وجود دارد، بنابراین امیدوارم دولت به این موضوع توجه کند.

محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس که ریاست صحن علنی را پس از لاریجانی بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر کواکبیان گفت: در خصوص تذکر اول شما که در باره آزاد تهران - مشهد بود، باید بگویم که ما هم پیگیر خواهیم شد که در اجابت درخواست همکاران کلنگ این بزرگراه در کوتاه ‌ترین زمان ممکن بر زمین زده شود.

وی گفت: موارد دیگری هم که در تذکرتان عنوان کردید، پیگیری خواهد شد.