هشدار یک گروه ضد پول شویی درمورد مبادلات تجاری با ایران

 گروه اقدام مالی ضد پول شویی" در گزارشی مدعی شده است: به دلیل کوتاهی ایران در مقابله با مشکل پول شویی و ریسک دسترسی گروه های تروریستی به منابع مالی از راه این کشور، به شدت نگران است.

 

با حذف تحریم های اقتصادی ضد ایرانی پس از چندین سال، بانک های ایرانی توانسته اند بار دیگر با کشورهای خارجی ارتباط برقرار کنند و به تبادلات مالی بپردازند.

 

در همین حال "گروه اقدام مالی ضد پول شویی " (Financial Action Task Force) ، به سازمان های عضو خود هشدار داد در تبادلات مالی با ایران بیش از سطح معمول احتیاط کنند.

 

این گروه همچنین به ایران پیشنهاد کرده است تا در زمینه مقابله با پول شویی، با مجرمانه کردن اقدام کمک رسانی به گروه های تروریستی و ایجاد برنامه ای برای گزارش تبادلات مالی مشکوک، بیشتر تلاش کند.

 

در ادامه این گروه تهدید کرده است در صورتی که ایران نتواند اقدامات ضد پول شویی خود را بهبود بخشد، از اعضای خود خواهد خواست تا در تبادلات با ایران اقدامات ویژه ای به کار بندند.

 

در بخش دیگری از این گزارش، این گروه از وجود مشکلات بسیاری در تبادلات مالی کره شمالی خبر داده است و به کشورها هشدار داده در رابطه با آغاز به کار سازمان های مالی وابسته به کره شمالی در کشورشان بیشتر احتیاط کنند.

 

این گروه در پایان از کشورهای الجزایر، آنگولا و پاناما برای اقدامات ضد پول شویی تشکر کرد؛ اما افزود کشورهای افغانستان، بوسنی و هرزگوین، عراق، سوریه، یمن، وانواتو، گینه نو، لائوس، میانمار و گویان با مشکلات بسیاری در زمینه پول شویی مواجه هستند.