وزیر نفت درباره قراردادهای نفتی پاسخ می‌دهد

 حمیدرضا فولادگر شامگاه شنبه در نشست پرسش و پاسخ عمومی در مسجد صاحب الزمان (ع) اصفهان با اشاره به قرارگیری نامش در لیست انتخاباتی "صدای ملت" اظهار داشت: نام من به صورت خودسرانه و بدون هیچگونه هماهنگی در این لیست قرار داده شده است و من این موضوع را از طریق مسئول حقوقی ستاد پیگیری می‌کنم.

وی درباره قراردادهای نفتی، قرارداد خرید هواپیما و خودرو سازی گفت: درباره قراردادهای نفتی قرار بر این شد که بعد از انتخابات وزیر نفت در این باره پاسخگو باشد و درصورتی که نمایندگان راضی نشوند طرح پرسش از وزیر اجرا شود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس درباره قراردادهای خرید هواپیما تصریح کرد: نمی‌توان انکار کرد که ناوگان هوایی کشور نیاز به ترمیم داشت ولی هزینه صورت گرفته در خرید هواپیما بسیار سنگین و زیاد است.

وی درباره قرارداد‌های خودروسازی بیان کرد: به خاطر صحبت‌های ابتدایی با وزیر این قرارداد به گونه‌ای تنظیم شد که حق صادرات برای ایران در آن دیده شده است و می‌توان در آینده از علم و تکنولوژی این صنعت استفاده کرد.

فولادگر افزود: باید توجه داشت که جذب سرمایه خارجی در سند چشم انداز لحاظ شده است ولی اگر هوشیار نباشیم این قراردادها می‌تواند محلی برای نفوذ اقتصادی در سیستم کشور باشد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره رفتار نمایندگان مجلس با دولت‌های مختلف گفت: ما به هر دولتی که اشتباه داشته باشد تذکر می‌دهیم و این انتقادها کارشناسی شده است و هیچ فرقی بین دولت ها نیست، به عنوان مثال ما دلیل رکود بی سابقه‌ای که در آن قرار داریم به دولت تذکر داده‌ایم اما معتقدیم که باید به دولت کمک کرد تا مشکلات مردم را حل کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر دو سال و نیم از عمر دولت گذشته و تنها یک سال و نیم زمان باقی مانده است و در این مدت همه منتظر هستند تا عملکرد دولت در زمینه اقتصادی را از نزدیک ببینند.