ورود بی ام و آی 8 به کشور حرف و حدیث‌های زیادی را با خود به همراه داشت. این خودروی لوکس که طراحی فوق‌العاده آن را می‌توان فراتر از نسل خودروهای امروزی دانست، با ورود به نمایشگاه‌های پایتخت تمامی نگاه‌ها را به خود جلب کرد.

 

 ورود این خودروی متفاوت بی ام و به نمایشگاه‌های اتومبیل تهران باعث شد که شمار زیادی از رهگذاران و علاقه‌مندان، این خودرو را در پشت شیشه نمایشگاه‌ها نه به عنوان اتومبیل بلکه به عنوان یک اثر هنری به نظاره بنشینند.

 

این خودرو طی ماه‌های گذشته در نمایشگاه‌ها و سایت‌های اینترنتی خرید و فروش خودرو با قیمت 1.5 میلیارد تا یک میلیارد و 700 میلیون تومان برچسب قیمت خورده بود ولی مشکلاتی که در راه شماره‌گذاری این خودروها با پلاک ملی به وجود آمد، باعث شد تا این رقم در برخی از نمایشگاه‌ها کاهش هم داشته باشد.

 

طی هفته‌های گذشته اخباری مبنی بر شماره‌شدن این خودروی خاص منتشر و اعلام شد که تعدادی از این خودروها پس از 9 ماه پلاک ملی دریافت کرده‌اند.

 

دریافت پلاک ملی باعث شد تا قیمت این نوع خودرو در بازار افزایش یابد؛ به طوری که قیمت آن هم اکنون به 2 میلیارد و 200 تا 2 میلیارد و 350 میلیون تومان (با پلاک ملی) افزایش یافته است.

 

بنا به گفته برخی از فعالان بازار، 28 دستگاه بی ام و آی 8 وارد کشور شده که فقط تعداد محدودی از آنها توانسته‌اند تا کنون مجوز شماره‌گذاری با پلاک ملی را دریافت کنند.

 

موتور این خودرو از نوع هیبریدی است و در بازارهای جهانی به قیمتی حدود 136 هزار دلار به فروش می‌رسد.

 

هم‌اکنون هر دلار آمریکا در بازار آزاد، معادل حدود 3500 تومان است.