میوه های قاچاق با طعم سم و آفت

مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران در خصوص دستگیری عاملان توزیع میوه های قاچاق اظهار داشت: مسئولان مربوطه برخوردهایی با عاملان این اقدام انجام داده اند و برخی از متخلفان از جمله عاملان توزیع دستگیر شده اند.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری و برخوردهای قاطع با عاملان قاچاق میوه از تب و تاب خواهد افتاد،افزود:با حجم انبوه میوه قاچاق به کشور تولید کنندگان سیب و پرتقال به سبب اینکه بخشی از هزینه تولیدشان را به دست نمی آورند در حال نابودی هستند.

 

شادلو با بیان اینکه نیازی به واردات نارنگی در شب عید نداریم گفت:درحال حاضر نارنگی بندر عباس در بازار داخل موجود است که به سبب ویژگی و کیفیت خاص قیمت نسبتا بالایی دارد اما باید گفت که نارنگی فارس تمام بازار را پر کرده است و پاسخگوی نیاز شب عید است.

 

نائب رئیس اتحادیه باغداران تصریح کرد: نارنگی فارس در بازار کیلویی 2هزار و 500 تا سه هزار تومانبه فروش می رسد درحالی که نارنگی پاکستانی بی کیفیت و پر از هسته کیلویی 6 هزار تومان است و از طرفی میوه های قاچاق آلوده هستند و مشکلاتی رابرای افراد می تواند بوجود آورند ضمن اینکه ممکن است بیماری و آفاتی را با خود به باغات کشور وارد کند که منجر به نابودی تولید شود.