در حال حاضر، بازار کراس‌اوورهای زیر 100 میلیون تومانی در ایران، بیشتر در اختیار  برندهای چینی  است اما چند سالی است که یک مدل خاص، از اروپای شرقی که اتفاقاً از نمای ظاهری متفاوتی هم نسبت به انواع موجود در بازار بهره می‌برد، روانه کشورمان شده که آرم و نشان رنو را بر پیشانی خود حمل می‌کند.



  اگر چه که این خودرو از ساخته‌های شرکت داچیای رومانی محسوب می‌گردد ولی سعی شده تا  استانداردهای این کمپانی را در محصولات خویش لحاظ کند.
رنو و یا داچیا داستر، برای نخستین بار در سال 2010 میلادی و در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش درآمد. این خودرو بر مبنای پلت فرم B0 رنو تکوین یافته است که با نیسان تیدا مشترک است.

خودروی مذکور، در اکثر بازارها با نام رنو داستر فروخته می‌شود که این اقدام شامل کشورهای همچون ایران، مکزیک، هندوستان و آفریقای جنوبی و آمریکای جنوبی نیز می‌شود.

یکی از انتقادهای وارد شده به این خودرو  شرایط داشبورد و نمای ظاهری آن بود زیرا دکوراسیون داخلی این خودرو با خودروی ال 90 تتفاوت چندانی نداشت ولی اخیرا شرکت رنو تغییراتی را در داشبور ،نمای داخلی،جلو پنجره و رینگ های آن اجرا کرده که این مدل در داخل ایران نیز عرضه شده است .

هرچند که این تغییرات باعث زیبا تر شدن نمای داخلی این خودرو شده ولی به نظر می رسد برای  دست گرفتن بازار  به خودرو های چینی  این شرکت بازهم باید تغییراتی را در زمینه زیبایی این خودرو بکار گیرید.

 در این عکس ها تغییرات انجام شده در دکوراسون داخلی این خودرو مشخص شده است.

تغییرات در نمای جلوی داستر

 


 داشبورد جدید داستر

 

 

داستر با داشبور قدیم

نمای جلوی داشبورد تغییر یافته است

نمای قدیم

نمای جدید

 

رینگ ها نیز تغییر رنگ داده است