امضای 4 تفاهم‌نامه در همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران

 نخستین تفاهم‌نامه بین شرکت ماموت ایران و اسکانیای سوئد به امضا رسید که این تفاهم‌نامه توسط مظفر فردوس مدیرعامل شرکت ماموت ایران و هنریک هندرسون مدیرعامل اسکانیا به امضا رسید.

 

بر اساس این گزارش تفاهم‌نامه انجمن قطعه‌سازان ایران و ترکیه به امضا رسید که این تفاهم‌نامه توسط ساسان قربانی از ایران و مهمد دودار اغلو امضا شد؛ سومین تفاهم‌نامه بین دانشگاه شریف و گروه خودروسازی سایپا توسط دکتر فتوحی رئیس دانشگاه و جلالی مدیرعامل گروه خودرو سایپا امضا شد.

 

در این تفاهم‌نامه 11 پروژه همکاری دانشگاهیان دیده شده است و علاوه بر این تفاهم‌نامه‌ای نیز میان انجمن قطعه‎‌سازان ایران و هند به امضا رسید که بر اساس آن انجمن ایران و ترکیه وظیفه هماهنگی روابط بین قطعه‌سازان دو کشور را بر عهده گرفتند.

 

عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو در خصوص سومین همایش بین‌المللی صنعت خودروسازی ایران که با حضور 137 شرکت خارجی برگزار شده، اظهار داشت: اولین همایش در آذر ماه سال 92 بوده که به معرفی صنعت خودرو ایران پرداخته و در دومین همایش که در آذر ماه سال 93 برگزار شده به تبیین برنامه خودرو پرداخته و حال سومین همایش که با تأخیر دو ماهه به سبب اعلام قطعی نتایج تیم هسته‌ای در برجام برگزار شده به رقابت‌پذیری و همکاری‌های بین‌المللی پرداخته است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال‌های آتی شاهد تحولاتی چشمگیر در صنعت خودرو خواهیم بود بیان داشت: در این همایش 23 کشور دنیا حضور یافته‌اند و بیش از 500 شرکت‌ داخلی و خارجی با 75 سخنران در دو روز به ارائه مطالب می‌پردازند.

 

قربانی تصریح کرد: توانمندی صنعت خودروسازی ایران از بارزترین ویژگی‌های این همایش است.