به نقل از وزارت نفت، سیدناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره تصمیم گیری درباره عرضه بنزین با کارت های سوخت افزود: ابلاغ مصوبه دولت در این زمینه می تواند تکلیف را روشن سازد، بنابراین عرضه بنزین به وسیله کارت همچنان تداوم دارد.

وی پیرامون موضوع پرداخت کارمزد جایگاههای عرضه سوخت، نیز گفت: بودجه لازم برای پرداخت کارمزد جایگاههای عرضه سوخت تامین شده و پرداخت معوقه کارمزدهای سال 94 تا پایان امسال به اتمام می رسد.

این مقام وزارت نفت گفت :پرداخت معوقه کارمزدهای جایگاههای سوخت به همه مناطق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ابلاغ شده و اکنون کارمزدها در حال پرداخت است.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران پیش از این از افزایش 40درصدی کارمزد توزیع بنزین در جایگاههای سوخت در سال 94خبر داده بود و گفته بود: این میزان افزایش از ابتدای امسال بوده و به همراه همه معوقه های جایگاه داران در اواخر بهمن ماه پرداخت آغاز می شود.

سجادی با اشاره به کاهش شدید قاچاق بنزین در کشور در پی تک نرخی شدن این فرآورده نفتی، گفته بود: گازوئیل همچنان برای قاچاق جاذبه دارد.

وی با تاکید بر این که تک نرخی شدن بنزین در کشور شدت قاچاق این فرآورده را کاهش داده است، گفته بود: نکته قابل توجه این است که از زمانی که بنزین تک نرخی شد، رشد مصرف بیشتر شهرها و مناطق مرزی کشور کمتر از رشد مصرف کشور بوده است که این موضوع نشان دهنده نبود تمایل به قاچاق بنزین است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به تفاوت خیره کننده نرخ 300تومانی هر لیتر گازوئیل با قیمتهای منطقه ای و بین المللی افزوده بود: این حامل انرژی همچنان برای قاچاق جاذبه دارد، به همین دلیل امسال بر اساس مصوبه پارسال هیئت دولت عرضه گازوئیل در بخش حمل و نقل بر اساس پیمایش انجام می شود، از این رو از ابتدای مهر ماه امسال عرضه گازوئیل در بخش حمل و نقل بر اساس اطلاعات بارنامه و میزان پیمایش انجام می شود.

پس از تک نرخی شدن بنزین در بهار ماه امسال، بحث های گسترده ای درباره سرنوشت کارت های سوخت مطرح شد، حامیان و مخالفان استفاده از این کارت ها دیدگاه های خود را مطرح کردند، اما به نظر می رسد که اکنون هم نظری فراگیر ملی برای کنارگذاشتن کارت های سوخت و پایان دادن به عمر آنها فراهم شده است.

 

برخی گمانه زنی ها از احتمال حذف کارت های سوخت بنزین از نوروز 1395 حکایت دارد.