سناتورهای آمریکایی خواستار اعمال تحریم‌ علیه شرکت هواپیمایی ماهان

  4 سناتور آمریکایی با ارسال نامه‌ای برای جک لو وزیر خزانه داری این کشور خواستار اعمال تحریم‌های اقتصادی واشنگتن علیه هر شرکتی شدند که با شرکت هواپیمایی ماهان ایران، همکاری داشته باشد.

سناتورهای آمریکایی در این نامه اعلام کردند: وزارت خزانه داری آمریکا ماهان ایر را به خاطر حمایت از تروریسم و ارسال سلاح برای حزب الله لبنان و دولت بشار اسد در سوریه در فهرست تحریم‌ها قرار داده ولی این شرکت همچنان به فعالیت با شبکه ای از شرکای خود در اروپا ادامه می دهد.

کیلی آیوت، کریس کونز، لیندسی گراهام و ریچارد بلومنتال در این نامه نوشتند: ماهان ایر به فعالیت ادامه می دهد و حتی شبکه تجاری بین المللی خود را گسترش داده است. اکنون وقت اعمال تحریم علیه شرکت‌هایی است که به ماهان ایر کمک می کنند.

در این نامه آمده است: از شما می خواهیم تا فورا شرکت‌ها و افرادی را که با شرکت ماهان همکاری می کنند، به ما معرفی کنید و اقدامات لازم را برای تحریم این شرکت‌ها انجام دهید.

سناتورها افزودند: شرکت ماهان ایر پروازهای عادی به دانمارک، سوئد، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا و همین طور کشورهای عربی خلیج فارس دارد. این شرکت اخیرا پروازهای جدیدی را به روسیه برقرار کرده است.