معرفی 4 شرکت هواپیمایی بدهکار به مقامات قضایی

رحمت‌الله مهابادی مدیر کل فرودگاه‌های کشور از ورود 10 فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور خبر داد و گفت: با ورود این هواپیماها حدود 2 هزار صندلی به ناوگان هوایی اضافه خواهد شد.

 

وی افزود: از بین این هواپیماها هفت فروند جدید است و سه فروند نیز زمین‌گیر بودند که در حال حاضر آماده پرواز می‌باشند.

 

** معرفی 4 شرکت هواپیمایی بدهکار به مقامات قضایی
مهابادی در ادامه در خصوص شرکت‌های بدهکار گفت: به شرکت‌ها ابلاغ شده تا بدهی‌های خود را بپردازند و اغلب آنها حضور یافته‌اند و توافقاتی انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه چهار شرکت به مقامات قضایی معرفی شده است، گفت: امیدواریم این شرکت‌ها قبل از اقدامات قضایی حضور یابند تا این توافقات صورت گیرد.

 

مدیرکل فرودگاه‌های کشور میزان این مطالبات با شرکت‌های هوایی را بیش از 7 هزار میلیارد ریال دانست اظهار داشت: اگر این مبلغ پرداخت نشود نمی‌توانیم خدماتی را ارائه کنیم و مردم متضرر خواهند شد، بنابراین تلاش کردیم تا با این شرکت‌ها آسان‌تر برخورد کنیم تا موجب گرفتاری مردم مخصوصا در این ایام نشود.

 

** تسهیلات برای نوروز چگونه است
مهابادی درادامه یادآور شد: بیش از20 طرح در دو فرودگاه مشهد و مهرآباد رونمایی و بهره‌برداری شد و علاوه بر آنها فرودگاه‌های دیگر هم آمادگی دارند و بسیاری از اصلاحات و بهسازی‌ها را انجام داده‌اند.

 

مدیرکل فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه در اصفهان نیز اقدامات بهینه صورت گرفته است گفت: سعی ما بر آن است که فرودگاه‌های مهم و پرترافیک را بیشتر مورد توجه قرار دهیم و منابع را به سوی آنها گسیل کنیم.

 

** پیگیری دو هدف در سرمایه‌گذاری‌های خارجی

 

مهابادی در ادامه عنوان کرد: کوتاه سازی زمان توسعه از طریق منابع و انتقال دانش فنی برای سرعت بخشیدن به ساخت زیرساخت‌های فرودگاهی و ارتقای کیفی آنها یکی از اهداف ما در سرمایه‌گذاری‌های خارجی است.

 

مدیرکل فرودگاه‌های کشور معتقداست که ارتقای دانش بهره‌برداری هم یکی دیگر از این اهداف است و اضافه کرد سالهاست به واسطه تحریم‌ها و موارد این چنینی نتوانستیم دانش خود را در حوزه خدمات‌رسانی ارتقا دهیم بنابراین قراردادها باید به گونه‌ای باشد که این امور محقق شود.

 

وی در پایان یادآور شد: مجموع این دو هدف کمک خواهد کرد که هم در حوزه توسعه زیرساخت و هم در زمینه ارتقای کیفیت بهره‌برداری از فرودگاه‌ها بتوانیم خود را به فرودگا‌ه‌های برتر دنیا نزدیک کنیم.