نظارت های نامحسوس از پایانه های مسافری

حمیدرضا شهرکی ثانوی با اشاره به اقداماتی که در جهت افزایش ایمنی در محورهای استان تهران انجام شده است، گفت: در سال جاری با بهره برداری از ۵۵ دوربین کنترل سرعت در محور تهران - قم و تهران - سمنان و محور جدید گرمسار - قم، تعداد دوربین های کنترل سرعت لحظه ای به ۵۷ دستگاه در استان رسیده است.

وی با بیان اینکه ما مسئول خرید تجهیزات هستیم و همه این خدمات را از بخش خصوصی می گیریم، افزود: این دوربین های سرعت متوسط خودروها را اندازه گیری می‌کند، بنابراین رانندگان نمی توانند فقط در محدوده دوربین سرعت خود را کاهش دهند.

مدیر کل حمل ونقل پایانه های استان تهران با اعلام اینکه هرساله کارهای متنوعی در آستانه نوروز برای افزایش ایمنی انجام می شود، اظهار داشت: ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها و ارتقای ایمنی موتورسواران، وانت بارها و ناوگان عمومی از دیگر اقداماتی است که انجام گرفته است.

شهرکی ثانوی به ورود ناوگان جدید به حمل و نقل اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی داریم که برای سال آینده هم موضوع ایمنی را با شدت پیگیری کنیم و در حال حاضر یکی از به روزترین ناوگان در اختیار حمل و نقل استان تهران است.

وی ادامه داد: متناسب سازی عرضه صندلی با تقاضا با بکارگیری تمامی ظرفیت موجود و شناسایی مسیرها و روزهای پرازدحام و هماهنگی با مراکز عمده تولید سفر از جمله دانشگاه ها و مراکز آموزش نظامی از دیگر اقدامات ما برای نوروز بوده است.

مدیر کل حمل ونقل پایانه های استان تهران، نظارت بر افزایش خدمات هم در برنامه داریم که در این راستا برای نخستین بار تیم های بازرسی مشترک با حضور همکاران ما در سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران، نماینده اتحادیه و تشکل صنفی و  پلیس راه بصورت نامحسوس و محسو بر پایانه های مسافری نظارت می کنند.

شهرکی ثانوی با بیان اینکه تیم های مشترک بازرسی با مجموعه معاونت بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات و شرکت پخش فرآورده های نفتی و ستاد اقامه نماز بر امر ارائه خدمات در ابتدای سر و حین سفر نظارت خواهند داشت، گفت: این تیم ها بر عملکرد شرکت های حمل و نقل و رانندگان، شرکت های امداد خودرو، مجمتع های خدماتی رفاهی بین راهی نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به اقدماتی برای نظارت بر مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین برون شهری، افزود: نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت های حمل و نقل و انجام گشت های مشترک جاده ای با پلیس راه شرق و غرب استان از دیگر اقدامات ما برای نوروز است.

مدیر کل حمل ونقل پایانه های استان تهران افزود: با توجه به اینکه عوارضی تهران - قم توسط این اداره کل مدیریت می شود در این ارتباط یک طرح عملیاتی ویژه ایام نوروزی تهیه و ابلاغ شده است و اقدامات مشترکی با پلیس راه، راهداری، ستاد مدیریت بحران در این طرح عملیاتی در نظرگرفته شده است.

وی تامین خودرو برای گشت های نامحسوس پلیس راه، تامین کانکس برای استقرار نیروهای پلیس، تامسیین جرثقیل برای پاکسازی تصادفات و انتقال خودروهای تصادفی، بازاسازی و تجهیز دفاتر نمایندگی اداره کل حم و نقل و پایانه های استان تهارن در پایانه غرب و اطلاع رسانی از طریق بیلبوردهای جاده ای را از دیگر اقدامات عنوان کرد.