دولت 71 درصد بودجه 94 را اجرایی نکرد

گروه اقتصادی-موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به لایحه بودجه سال 94 و تکلیف دولت برای اجرای آن گفت: متاسفانه دولت اهتمامی برای اجرای لایحه بودجه نداشت و بر اساس اطلاعات رسیده به ما 71 درصد مصوبات بودجه 94 اجرا نشد که گزارش مرکز پژوهشهای مجلس هم آنرا تائید کرده است.

 

وی افزود: بعنوان مثال در لایحه بودجه سال گذشته چهار هزار میلیارد تومان برای اشتغال جوانان تخصیص داده شد اما دولت اقدامی در این زمینه نکرد و اعتبارات را در این زمینه هزینه نکرد.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به ادعای دولت برای ایجاد شغل در کشور گفت: دولت که اعتبار ایجاد اشتغال را تخصیص نداده چطور ادعا می کند شغل ایجاد کرده؟.

ثروتی افزود: وقتی ما می گوییم شغل ایجاد نشده به خاطر این است که دولت لایحه بودجه را به خوبی اجرا نکرد.

وی گفت: وقتی نمایندگان می بینند که دولت 71 درصد لایحه بودجه را اجرا نمی کند از خود می پرسند که ما برای چه هر ساله چندین روز وقت خود را در کمیسیونها و صحن مجلس صرف تصویب این لایحه می کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: امسال هم دولت در لایحه بودجه برای اشتغال بودجه ای را خواستار شد که معلوم نیست این بودجه ها کجا هزینه می شود.

ثروتی تصریح کرد: دولت باید لایحه بودجه را به درستی اجرا کند تا اهداف مورد نظر در کاهش تورم، ایجاد اشتغال و رشد و توسعه محقق شود.