ژاپن با بیش از ۸ هزار و ۴۹۱ میلیارد یورو بدهکارترین دولت در جهان را دارد. رابطه میزان بدهی با تولید ناخالص ملی این کشور به ۲۲۷ و ۹ دهم درصد رسیده است. بر این اساس هر ژاپنی ۶۶ هزار و ۵۴۱ یورو بدهکاری دارد.

 

بدهی‌های زیمباوه برابر ۲۰۵ و ۳ دهم درصد تولید ناخالص ملی این کشور است. وضعیت اقتصادی در کشوری که رابرت موگابه سال‌هاست بر آن حکومت می‌کند، اسف‌بار است و تورم بی‌سابقه ‌تمام دسترنج مردم را می‌بلعد. 

 

 

تولید ناخالص ملی یونان ۲۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو است. بدهی‌های آن اما از مرز ۳۲۰ میلیارد یورو نیز عبور کرده و به ۱۸۲ درصد تولید ناخالص ملی این کشور رسیده است. هر یونانی اکنون ۳۵ هزار و ۶۹۸ یورو بدهی دارد.

 

بدهی‌های لبنان ۱۳۸ و ۸ دهم درصد تولید ناخالص ملی این کشور است. کشور چهار میلیونی لبنان نزدیک به یک میلیون مهاجر سوری را پذیرفته است. مجلس توانایی انتخاب رئیس‌جمهور را ندارد. شبکه‌های آب و برق‌رسانی با مشکلات بزرگی روبرو هستند.

 

ایتالیایی‌ها یک هزار و ۹۸۸ میلیارد یورو بدهی دارند که برابر است با ۱۳۵ و ۸ دهم درصد تولید ناخالص ملی این کشور. سرانه بدهی هر ایتالیایی بیش از ۳۲ هزار یورو است.

 

 

اقتصاد پرتغال دوروان بحرانی را پشت سر گذاشته و صنعت توریسم در این کشور از رشد چشمگیری برخوردار شده، با این حال بدهی پرتغال ۱۲۹ درصد تولید ناخالص ملی آن است.

 

 

بعد از کشورهای اریتره، جامائیکا، کاپ ورده، گرانادا و قبرس، بلژیک در رتبه دوازدهم جای گرفته؛ هر بلژیکی ۴۷ هزار و ۷۴۹ دلار (۴۴ هزار و ۳۳۸ یورو) بدهکار است. بدهی دولت بلژیک ۳۷۵ میلیارد دلار اعلام شده که تقریبا برابر با تولید ناخالص ملی این کشور است. میزان بدهی‌های بلژیک معادل ۱۰۷ درصد تولید ناخالص ملی آن است. (بلژیک در رتبه ۱۲ کشورهای بدهکار جهان)

 

سنگاپور یکی از کشورهای پیشرو در اقتصاد آسیا محسوب می‌شود که در رتبه سیزدهم لیست کشورهای بدهکار جای دارد. با این حال میزان بدهی‌های دولتی این کشور ۵ میلیون پانصد هزار نفری بسیار بالا است. هر سنگاپوری ۵۶ هزار و ۹۸۰ دلار بدهی دارد و میزان بدهی‌های این کشور معادل ۱۰۵ درصد تولید ناخالص ملی آن است.

 

ایرلند در سال ۲۰۱۵ تقریبا ۷ و ۸ دهم درصد رشد اقتصادی داشته است. مراکز اروپایی شرکت‌های فیس‌بوک و گوگل در این کشور قرار دارد. ایرلند در پایان سال ۲۰۱۳ پس از یک دوره بحران از برنامه "چتر نجات اقتصادی اتحادیه اروپا" خارج شد. حالا وقت پرداخت بدهی‌ها فرا رسیده است. هر ایرلندی ۶۰ هزار دلار بدهی دارد و میزان بدهی‌های دولتی معادل ۱۰۱ و ۲ دهم درصد تولید ناخالص ملی این کشور است.

 

گرچه اسپانیا در سال ۲۰۱۵ رشد اقتصادی ۳ و نیم درصدی را تجربه کرد، اما بدهی‌های این کشور معادل ۱۰۱ درصد تولید ناخالص آن شده است. این بدان معنی است که مردم اسپانیا برای پرداخت یکجای بدهی‌هایشان، ارزش همه کالاها و خدماتی که طی یک سال تولید کرده‌اند را به اضافه یک درصد دیگر هم باید پرداخت کنند. (کاری که البته غیر ممکن است) اسپانیا در رتبه هفدهم جدول قرار دارد.

 

دولت فرانسه یک هزار و ۸۳۰ میلیارد یورو بدهی دارد و سرانه بدهی هر فرانسوی بر ۲۸ هزار و ۸۷۶ یورو بالغ می‌شود. میزان بدهی فرانسه معادل ۹۸ و ۲ دهم درصد تولید ناخالص ملی این کشور است. (فرانسه در رتبه ۱۹ جدول کشورهای بدهکار جهان قرار دارد)

 

سرانه بدهی هر کانادایی معادل ۳۱ هزار و ۹۷۹ یورو و بدهی‌های دولتی این کشور معادل یک هزار و ۱۱۴ میلیارد دلار است که برابر با ۹۵ و ۴ دهم درصد تولید ناخالص ملی این کشور می‌شود.

 

 

دولت بریتانیا یک هزار و ۶۶ میلیارد یورو بدهی دارد. سرانه بدهی هر بریتانیایی معادل ۲۶ هزار و ۳۴۱ یورو است. این میزان بدهی معادل ۹۰ و ۶ دهم درصد تولید ناخالص این کشور است. (بریتانیا در ردیف ۲۵ جدول کشورهای بدهکار جهان قرار دارد)

 

هشت میلیون و پانصد هزار اتریشی بدهی سرانه‌ای معادل ۳۵ هزار و ۸۶۲ یورو دارند. این میزان بدهی معادل ۸۶ و ۴ دهم درصد تولید ناخالص این کشور است.

 

۱۸ هزار و ۱۹۵ میلیارد دلار بدهی دولت آمریکا است. هر آمریکایی ۵۸ هزار و ۶۰۴ دلار بدهی دارد. میزان بدهی‌های آمریکا معادل ۷۳ و ۶ دهم درصد تولید ناخالص ملی این کشور است. که این کشور را در لیست بدهی کشورهای جهان در رتبه ۳۹ قرار می‌دهد.

 

آلمان در رتبه چهل و چهارم لیست کشورهای بدهکار جهان قرار دارد. بدهی آلمان ۷۱ و ۷ دهم درصد تولید ناخالص ملی آن است. بدهکاری سرانه ۸۱ میلیون ۶۰۰ هزار آلمانی در سال ۲۰۱۵ برابر با ۳۳ هزار و ۳۱۸ یورو بوده است.