گرانی سکه و طلا در عقب‌نشینی بورس

روزنامه اعتماد از «بازگشت به عقب بورس» خبر داد و نوشت: بورس در سومین شب سال جدید با عقبگرد مواجه شد. بنابراین گزارش شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات شنبه 21 فروردین ماه 95، با کاهش 98 واحدی به رقم 80 هزار و 654 واحد رسید.

این روزنامه همچنین می‌نویسد: قیمت سکه باز هم رکورد زد. در نخستین روز هفته، شوک بازار هم به اوج خود رسید تا قیمت هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم به بالاترین نرخ خود در یک سال گذشته برسند.

در نخستین روز کاری هفته، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، با افزایش شش هزار و 500 تومانی یک میلیون و 32 هزار تومان واگذار شد. این گران‌ترین قیمت سکه طرح جدید در یک سال گذشته است و همین امر سبب شد که در روز گذشته، رکورد قیمت سکه در 12 ماه گذشته شکسته شود. همچنین سکه طرح قدیم هم در حالی با قیمت یک میلیون و 31 هزار تومان مبادله شد که این مهم به معنای افزایش قیمت پنج هزار تومانی آن نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته است.

از سوی دیگر روزنامه شرق با انتشار این خبر که «طلا گران‌تر می‌شود» خاطرنشان کرد: سکوتی بازار ارز را در بر گرفته است. دلار در یک بازه مشخص بالا و پایین می‌شود. نه جرأت دارد پا را از سه هزار و 500 تومان فراتر بگذارد و نه توان عقب‌نشینی به کانال قیمتی سه هزار و 300 تومان را دارد. دلار دولتی اما فقط افزایش را تجربه می‌کند هر چند که این افزایش قیمت چندان محسوس نیست. دیروز قیمت هر دلار دولتی سه هزار و 28 تومان اعلام شد. خبرها همه در بازار طلا است. سکه از یک میلیون و 30 تومان هم گذشت و طرح جدید تا یک میلیون و 30 هزار تومان هم پیش رفت. اغلب سکه‌ها همین روند افزایشی را در پیش گرفتند. کارشناسان طلا معتقدند قیمت طلا در هفته جاری بیش از این افزایش پیدا می‌کند.