تاکید رییس اتاق بازرگانی تهران به تک نرخی شدن ارز

خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در جلسه هیات نمایندگان که صبح امروز برگزار شد گفت: سال 94 سال سختی برای اقتصاد کشور بود به طوری که با کاهش قیمت نفت از 110 دلار به نزدیک 30 دلار مواجه شدیم که کاهش درآمد کشور را به دنبال داشت.

 

وی در ادامه افزود: رکود اقتصادی و رشد اقتصادی نزدیک به صفر یکی دیگر از سختی‌هایی بود که بنگاه‌های اقتصادی کشور در سال گذشته با آن مواجه بودند.

 

رئیس اتاق بازرگانی تهران اذعان داشت: پیروزی هسته‌ای ایران توانست حضور مجدد کشور در صحنه‌های جهانی را پس از مدت‌ها به همراه داشته باشد که با این موفقیت توانستیم صادرات معیانات گازی را به بیش از 70 درصد نسبت به قبل از برجام افزایش دهیم همچنین پس از برجام صادرات نفت به حدود یک میلیون و 750 هزار بشکه رسید.

 

وی بیان کرد: سال 95 با شروع خوبی همراه بود و با توجه به اینکه شعار سال یک شعار اقتصادی انتخاب شده است به سمت عملی کردن آن پیشروی کنیم.

 

وی همچنین عنوان کرد: در سه هفته اول سال فروش بلیت سینما 17 میلیارد تومان برآورد شده که این میزان نزدیک به فروش شش ماه سینمایی ایران است.

 

خوانساری در خصوص تاثیرات برجام افزود: رونق اقتصادی کشور پس از برجام شاهد رشد 5 درصدی بوده که این هم از تاثیرات مثبت توافقات در خصوص کشور محسوب می‌شود.

 

وی در این جلسه عنوان کرد: هر چه سریعتر نسبت به تک نرخی شدن ارز باید اقدام کرد و نمایندگان مجلس جدید به جای وضع قوانین جدید نسبت به پایش قانون‌های پیشین اقدام کنند.

 

وی عنوان کرد: جلسه‌ای با نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی ترتیب خواهیم داد تا تنظیمی از وضعیت فعلی اقتصادی داشته باشیم.

 

خوانساری از راه‌اندازی مرکز تماس اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: سی‌ام فروردین افتتاح مرکز تماس اتاق بازرگانی با شماره 1866 را پیش رو داریم که این اقدام با همکاری خیریه رعد و استفاده از معلولین تحصیل کرده صورت می‌گیرد در این مجموعه پاسخگوی اعضا در همه زمینه‌ها و مشاوره‌های مختلف باشیم و امیدواریم فازهای بعدی به زودی قابل راه‌اندازی شود.

 

وی در پایان اظهار داشت: موضوع کارت‌های بازرگانی حدود یک سال پیش مطرح شده که امروز از مباحث داغ رسانه‌ها گشته است و همیشه عنوان کرده‌ایم که عضویت فراگیر در اتاق‌های بازرگانی امکان این امر را فراهم می‌کند.