مجمع جهانی اقتصاد در چین

مجمع جهاني اقتصاد در شهر داي ليان چين برگزار ميشود.

به گزارش ایسنا، نشست تابستانه مجمع جهانی اقتصاد موسوم به داووس از ۱۴ تا ۱۶ سپتامبر برگزار شده و موضوع عمده این دور مجمع، توجه به کیفیت رشد و کنترل بر الگوی اقتصادی اعلام شده است.

در همین حال قرار است دراین نشست شکل‌های رشد کنونی اقتصاد جهانی انعکاس یافته و تجربیات مهم افراد و موسسات در تضمین رشد با کیفیت بالا، مشترکا استفاده شود.

در این نشست سه روزه همچنین نشست‌هایی با بیش از ۹۰ موضوع مختلف برگزار خواهد شد که در ارتباط با پیشرفت چین، نظرات پیشرفت اقتصادی چین و راه رشد با کربن پایین، نوآوری حق مالکیت معنوی، شاخص‌های جدید اندازه گیری رشد و غیره هستند.

گفته شده است که بیش از ۱۶۰۰ نفر از بیش از ۹۰ کشور و منطقه در کنفرانس امسال شرکت خواهند کرد.

در آستانه این نشسست نخست وزیر چین با دبیر کل مجمع جهانی اقتصاد دیدار و گفت‌وگو کرد.

ون جیا بائو در دیدار با کلاوس شواب اظهار کرد: کشورها باید با افزایش هماهنگی و همکاری برای تحقق توسعه قویمند، پایدار و معتادل اقتصاد جهان به طور خستگی ناپذیر تلاش کنند.

وی گفت: مجمع تابستانی داووس در پنج سال گذشته پس از تاسیس خود با هدف رو به آینده، رو به جهان، رو به نوآوری و رو به جوانان، برای مقابله مشترک جامعه جهانی با چالش‌ها نقش مثبتی ایفا کرده است. موضوع اصلی مجمع امسال " توجه به کیفیت رشد، کنترل بر ترکیبات اقتصادی " تقاضای توسعه اوضاع را مد نظر قرار داده است. اطمینان داریم که مجمع تابستانی داووس پیام مثبتی درباره مساعدت به ثبات و توسعه را به جهان ارسال خواهد کرد.

شواب در اين ديدار گفت: رشد اقتصاد چين سهم مثبتي براي جهان ادا نموده است. مجمع جهاني اقتصاد مايل است با همکاري نزديک با چين، مجمع تابستاني داووس را به عنوان سکويي براي تبادلات شخصيتهاي محافل مختلف جهان بسازد تا تفاهم و نيروها را جمع آوري و به نوآوري و توسعه مساعدت کند.