تورم تابستان امسال تک‌رقمی می‌شود/ برنامه‌ریزی برای رشد اقتصادی پایدار و بلندمدت

گروه اقتصادی-مسعود نیلی طی اظهارنظری اعلام کرد که به احتمال خیلی زیاد در خرداد یا تیر و اوایل تابستان امسال، شاخص قیمت مصرف‌کننده تک‌رقمی خواهد شد.

به گزارش افکارنیوز،نیلی با بیان این‌که این موضوع نشان می‌دهد که یک ثبات خوب اقتصاد کلان اتفاق می‌افتد، افزود: در واقع بعد از نوسانات سال‌های 1390 و 1391، ثباتی در سال 1392 در اقتصاد کلان ایجاد شد و اثر خود را روی رشد اقتصادی سال 1393 گذاشت.

مشاور ارشد اقتصادی رییس‌جمهور متذکر شد: در حال حاضر نیز ثباتی در شاخص‌ قیمت‌ها، تورم و بازار ارز ایجاد شده که می‌تواند زمینه‌ساز رشد اقتصادی در سال 1395 باشد؛ همراه با برآیند افزایش درآمدهای نفتی و تداوم بهبود و ثبات اقتصاد کلان.

نیلی با اشاره به کاهش بهای نفت، عنوان کرد: توجه داشته باشید که ما در یکی از بدترین دوران‌های درآمد نفتی به سر می‌بریم، بنابراین آن عامل اصلی که رشد را ایجاد کرده، نقشی نمی‌تواند بازی کند و رشد اقتصادی را تداوم دهد.

وی تصریح کرد: نکته اصلی‌ای که مطرح می‌شود، این‌که اگر اقتصاد بخواهد رشد داشته باشد، باید رشد اقتصادی پایدار باشد.

مشاور ارشد اقتصادی رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما در علم اقتصاد زمانی که در مورد رشد اقتصادی صحبت می‌کنیم، منظورمان رشد پایدار و بلندمدت است؛ نه رشدی که در یک سال یا 6 ماه تحقق یابد.