افزایش صادرات عربستان قیمت نفت را کاهش داد

در حالی که تحلیلگران نسبت به بالا گرفتن رقابت بین ایران و عربستان در بازار نفت هشدار می دهند، قیمت نفت امروز کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 11 سنت کاهش به 44 دلار و 37 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 12 سنت کاهش به 42 دلار و 52 سنت رسید.

این کاهش قیمت ها، افزایش قیمت های اولیه در روز سه شنبه به دلیل کاهش ارزش دلار و ورود سرمایه های جدید به بازار نفت را تضعیف کرد.

در حالی که باب دادلی، مدیر شرکت بی پی روز سه شنبه گفت که «تقاضای قوی و رشد ضعیف عرضه بازارهای جهانی نفت را  تا پایان امسال به سمت موازنه نزدیک تر خواهد کرد،»  تحلیلگران نسبت به مازاد بیشتر عرضه در بازار همزمان با افزایش رقابت ایران و عربستان برای به دست آوردن مشتریان بیشتر هشدار دادند.

سیتی گروپ در یادداشتی نوشت: «بزرگترین ریسک کاهشی در بازار نفت در حال حاضر این است که افزایش تولید ایران سرعت گرفته و عربستان هم دارد همین کار را می کند.»

«اگر کسی درباره توانایی شرکت سعودی آرامکو برای استفاده از سیستم حمل و نقل خود و فروش های کوتاه مدت به منظور افزایش سهم از بازار تردید داشت،  فروش اخیر یک محموله 730 هزار بشکه ای این شرکت به یک پالایشگاه چینی در شاندونگ تردیدها در این باره را از میان بر می دارد.»

این محموله در ماه ژوئن از مرکز ذخیره نفت آرامکو در اوکیناوای ژاپن بارگیری و به استان شاندونگ چین ارسال خواهد شد.

سیتی گروپ گفته احتمالا عربستان قصد دارد روزانه 500 هزار بشکه فروش نفت خود را افزایش دهد تا تولید خود را به حداقل 11 میلیون بشکه یا بیشتر برساند.

این در حالی است که ایران نیز قصد دارد تولید خود را به سطح قبل از تحریم ها یعنی 4 میلیون بشکه در روز برساند.