گشتی در بین واحدهای آماده برای خرید و فروش پایتخت نشان ميدهد؛ در میان واحدهایی با متراژ متوسط بین ۷۰ تا ۱۰۰ متر که تقریبا در نیمههاي شمالی شهر قرار گرفتهاند و قیمت آنها در محدوده میانگین قیمت ملکهاي مشابه منطقه است، خریدار حداقل برای هر متر مربع آن باید ۲ میلیون تومان بودجه داشته باشد.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، به جز مناطق جنوبی شهر تهران که متوسط قیمت‌ها پایین‌تر از مناطق دیگر تهران است، در سایر خیابان‌های شهر تهران قیمت‌ها کمی به بالا سوق پیدا کرده است به طوری که به عنوان مثال یک واحد ۸۰ متری چهار سال ساخت در خیابان ویلا(در محدوده کریم خان) در طبقه چهارم، ۱۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

همین‌طور آپارتمانی ۹۸ متری در خیایان سهروردی متری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای فروش گذاشته شده است.

به نظر می‌رسد این میزان قیمت گذاری رابطه مستقیمی با عمر بنا در برخی از مناطق شهر هم ندارد. به عنوان مثال یک واحد آپارتمان ۸۰ متری در خیابان لطفی هفت تیر که ۲۵ سال سابقه ساخت دارد متری ۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین مالک آپارتمانی در خیابان جلفا واحد نوساز ۱۰۰ متری خود را متری ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است. البته اگر به سراغ واحدهای مسکونی در مناطق شمالی‌تر پایتخت برویم مشاهده خواهیم کرد که قیمت‌ها آهسته آهسته به سمت بالاتر سیر می‌کنند.

بهطور مثال آپارتمانی ۸۵ متری نوساز در تجریش متری ۵ میلیون تومان پیشنهاد شده است یا هر متر مربع واحد نوسازی در شمس آباد در طبقه پنجم و متراژی در حدود ۸۱ متر، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمتگذاری شده است.