به گزارش ایسنا، به نقل از وال استريت ژورنال، معاملات حجم بالاي طلا براي تحويل در ماه دسامبر در بازار كامكس نيويورك، ۳۳.۳۰ دلار يا ۱.۹ درصد افزايش يافت و به هزار و ۸۱۴ دلار و ۷۰ سنت در هر اونس رسيد.

طلا پنج شنبه گذشته با اعلام اقدام هماهنگ بانک‌های مرکزی بزرگ جهان برای تزریق دلار به سیستم مالی اروپایی و کاهش تهدید بحران اعتبار، به پایین‌ترین سطح بها از ۲۵ اوت رسیده بود.

اما افزایش ارزش دارایی‌های پرمخاطره که به دنبال اعلام این خبر روی داده بود، در روز جمعه کاهش یافت و شاخص‌های بازار سهام آمریکا نیز در بورس نیویورک، رشد اندکی داشت.

برخی از سرمایه گذاران طلا را با این اعتقاد که ارزش آن در شرایط آشفتگی اقتصادی بهتر از دارایی‌های دیگر حفظ می شود، خریداری می‌کنند.

افزایش قیمت طلا به رکورد بالای هزار و ۹۰۰ دلار در ماه اوت و رکورد مجدد آن در اوایل ماه سپتامبر، تا اندازه‌ای به دلیل این نگرانی بود که ورشکستگی احتمالی یکی از کشورهای عضو یورو موجب وقوع زنجیره ای از رویدادهایی می شود که برخی از موسسات مالی بزرگ جهان را از پای درخواهد آورد.

طلا از زماني كه در نيمه ماه اوت به بالاي هزار و ۸۰۰ دلار رسيد، براي دورههاي كوتاهي كاهش قيمت به پايين اين رقم داشته است زيرا بي اطميناني نسبت به كندي رشد اقتصادي جهاني و بحران اروپا به تقاضا براي اين فلز گرانبها استمرار داده است.