«همراه اول» باکیفیت ترین اپراتور تلفن همراه از نگاه مردم

در این نظرسنجی که توسط یک موسسه نظرسنجی معتبر و با سفارش هفته نامه تخصصی «عصر ارتباط» انجام شده، از 694 مشترک تلفن همراه کشور در مورد 4 شاخص « پوشش شبکه و آنتن دهی»، « کیفیت مکالمه»، « هزینه‌ها و قیمت بسته‌های تشویقی» و «سرعت و کیفیت اینترنت همراه» سوال شده که براساس نتایج آن «همراه اول» توانسته است بالاترین میزان رضایت مشترکین را به خود جلب کند.

 

این گزارش می افزاید، نظرسنجی مذکور به روش مصاحبه تلفنی، و نمونه ­گیری آن  با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌بندی شده بوده است.

 

به گزارش «عصر ارتباط»، روش نمونه‌گیری براساس تولید شماره‌های تصادفی بوده که سعی شده پاسخگویان دربرگیرنده تمامی ‌گروه‌های سنی - جنسیتی، رده‌های مختلف اجتماعی در شهرهای مختلف کشور باشند. بر این اساس می‌توان از لحاظ آماری با دقت بسیار بالایی اطمینان داشت که این پاسخگویان نماینده مناسبی از جمعیت فعال و استفاده‌کننده از خدمات اپراتورهای تلفن همراه در کل کشور هستند.

 

براساس این گزارش، در این نظرسنجی از پاسخگویانی که در حال حاضر به شکل مشترک از خدمات 2 یا 3 اپراتور استفاده می‌کنند، در خصوص شاخص‌های عملکرد دیگر اپراتورهای مورد استفاده‌شان نیز پرسش شده است. با توجه به این موضوع تعداد پاسخگویان مربوط به اپراتور همراه‌اول برابر با 409 نفر، پاسخگویان مربوط به ایرانسل برابر با 400 نفر و پاسخگویان مربوط به رایتل برابر با 185 نفر بوده است. علت پایین‌تر بودن تعداد پاسخگویان رایتل به دلیل سهم پایین‌تر این اپراتور از مشترکین خدمات تلفن همراه در کشور است.

 

گفتنی است، خلاصه نتایج نظرسنجی از «کیفیت خدمات اپراتورهای تلفن همراه » به شرح زیر بوده است:

در نهایت بر اساس نتایج این نظرسنجی، میانگین رضایت کل شرکت‌کنندگان از شاخص‌های اعلام شده، نشان می‌دهد، همراه‌اول با برتری در تمام شاخص‌ها، مجموعا با ۶۱.۷ درصد در رتبه نخست، رایتل با ۵۹.۵ درصد در رتبه دوم و ایرانسل با ۵۷.۹ درصد در رتبه آخر رضایت مشترکان قرار دارند.