راهکارهای خروج مسکن از رکود

غلامرضا کیامهر با اشاره به سایه رکود مسکن درشهرهای جدید افزود: شاید بتوان یکی از دلایل آن را افزایش قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم دانست چراکه از چندسال گذشته به دلیل تورم ایجاد شده در بازار مردم توان خرید مسکن را ندارند.

وی ادامه داد: در سال 91 و نیمه اول 92 تورم 45تا50 درصد بود که می توانستیم هم رکود و تورم را درکنار هم ببینیم چرا که این دو مورد سازگاری با یکدیگر ندارند.

این کارشناس مسکن در ادامه عنوان کرد: در نیمه دوم سال 92، دولت هدف اصلی خود را مبارزه با تورم و رانت خواری پایه گذاری کرد اما رکود حاصله نتوانست تغییری در این بخش ایجاد کند؛ این درحالیست که فکری برای از بین بردن رکود، درنظر گرفته نشد که نتیجه آن کاهش خرید مردم بخصوص در شهرهای بزرگ شد.

به گفته بهرویان، رکود مسکن بخشی از رکود اقتصادی کشور است.

راهکارهای خروج از رکود 

در ادامه منوچهر بهرویان از دیگر کارشناسان مسکن دراین باره گفت: برای اینکه بتوانیم بازار مسکن را از رکود خارج کنیم دولت باید از دخالت دراین بازار خودداری کند.

وی ادامه داد: قرار دادن تسهیلات با شرایط مناسب در اختیار خریداران و افزایش قدرت خرید، راهی برای خروج بازار مسکن از رکود است.

این کارشناس مسکن در ادامه عنوان کرد: دولت باید راهکاری را برای حل بحران مسکن درنظر بگیرد چراکه خدمات دهی متناسب با نیاز جامعه دراین زمینه وجود ندارد.

به گفته بهرویان، دولت می تواند درخصوص مسکن، وام های بلندمدت با شرایط مناسب را دراختیار جوانان قرار دهد تا رونق به این بازار برگردد.