اما پولدارشدن نباید ممنوع و غیرممکن باشد. من در سن ۲۱ سالگی که با انبوهی از بدهی و ورشکستگی از دانشگاه بیرون آمدم اما در سن ۳۰ سالگی یک میلیونر بودم.

 

در اینجا ۱۰ مرحله تضمینی برای میلیونر شدن تا سن ۳۰ سالگی آمده است:

 

1. دنبال پول باشید.

در محیط اقتصادی امروز، نمی‌توانید با پس‌انداز میلیونر شوید. مرحله اول باید تمرکز بر افزایش درآمد و افزوده باشد. درآمد من ۳٫۰۰۰ دلار در ماه بود و نه سال بعد این رقم به ۲۰٫۰۰۰ دلار در ماه رسید. به دنبال پول رفتن را شروع کنید و این شما را مجبور به کنترل درآمد و توجه به فرصت‌ها می‌نماید.

 

2. خودنمایی نکنید ـ حضور داشته باشید!

تا زمانی که کسب و کار و سرمایه‌گذاری‌های من به تولید چندبرابر درآمد منتهی نشد، اقدام به خرید ساعت لوکس یا ماشین نکردم. من هنوز هم با تویوتا کمری رانندگی می‌کنم. این اخلاق کاری است که موجب شهرت شما می‌شود و نه خرده ریزهایی که می‌خرید.

 

3.به جای پول روی پول گذاشتن،

پس‌انداز خود را سرمایه‌گذاری کنید. تنها دلیل صرفه‌جویی، پس‌انداز است. با وجود این، پول را در حساب‌های امن سرمایه‌گذاری کنید. هرگز روی آن پول‌ها حساب نکنید حتی برای موارد ضروری. این روند شما را مجبور به ادامۀ کار خواهد کرد (افزایش درآمد). تا به امروز، دست کم دو بار در سال، ورشکست می‌شوم زیرا همیشه مازاد درآمد را بر فعالیت‌های اقتصادی پرخطری سرمایه‌گذاری کردم که نمی‌توانم به آن دسترسی داشته باشم.

 

4.بدهی به بار نیاورید که قادر به پرداخت آن نیستید.

این را ملکه ذهن خود کنید که هرگز هنگام بی‌پولی به سراغ قرض نروید. من فقط برای ماشینم پول قرض گرفتم چون می‌دانستم که می‌تواند درآمدم را بالا ببرد. افراد پولدار از بدهی برای سرمایه‌گذاری و بهبود جریان‌های نقدی استفاده می‌کنند. افراد ضعیف از بدهی برای خریدن وسایلی که پولدارها را غنی‌تر می‌کند استفاده می‌کنند.

 

5.با پول مانند عاشقی حسود رفتار کنید.

میلیون‌ها نفر هستند که دلشان می‌خواهد پولدار باشند اما فقط یک میلیون از آنها پولدارشدن را اولویت زندگی قرار داده‌اند. برای پولدار شدن و پولدار ماندن باید آن را اولویت زندگی خود قرار دهید. پول مانند عاشقی حسود است. اگر آن را نادیده بگیرید شما را نادیده خواهد گرفت یا حتی بدتر، شما را ترک خواهد کرد.

 

6.پول سراغ فرد خفته نمی‌آید.

پول، ساعت، برنامه یا تعطیلات نمی‌شناسد. پول عاشق مردمی است که اخلاق کاری فوق‌العاده دارند. در سن ۲۶ سالگی، خرده فروش بودم و تقریباً ۷ ساعت در روز کار می‌کردم. اغلب اوقات می‌توانستید مرا ساعت ۱۱ در مغازه پیدا کنید. هرگز سعی نکنید که باهوش‌ترین یا خوش‌شانس‌ترین فرد باشید ـ فقط مطمئن شوید که همه کار انجام می‌دهید.

 

7.فقر هیچ توجیهی ندارد.

سعی کنید تمام ایده‌هایی را که فقیر بودن را به نحوی خوب می‌پندارد از خود دور کنید. بیل گیتس می‌گوید «اگر فقیر به دنیا آمده‌اید تقصیر شما نیست اما اگر فقیر بمیرید اشتباه خودتان است.»

 

8.یک مشاور میلیونر استخدام کنید.

اکثر ما متعلق به طبقۀ متوسط یا فقیر جامعه هستیم و خود را متعلق به محدودیت‌ها و ایده‌های همان گروه می‌دانیم. من در مورد میلیونرها مطالعه کردم تا بتوانم یکی از آنها باشم. برای خود مشاور میلیونر بگیرید. اکثر افراد پولدار در زمینۀ معلومات و منابعشان بسیار سخاوتمند هستند.

 

9.پول خود را برای کارهای مهم سرمایه گذاری کنید.

سرمایه‌گذاری کاری بس مهم در میلیونرشدن محسوب می‌شود و باید بیشتر درآمد خود را صرف سرمایه‌گذاری کنید. اگر پس‌اندازی نداشته باشید پس سرمایه‌گذاری نیز نخواهید داشت. شرکت دومی که راه‌اندازی کردم به ۵۰٫۰۰۰ دلار سرمایه نیاز داشت. در طی دست کم ۱۰سال، شرکت در ماه ۵۰٫۰۰۰ دلار برای من درآمد داشت. سرمایه‌گذاری سوم من در امر املاک بود که با ۳۵۰٫۰۰۰ دلار، یعنی بیشترین بخش دارایی خود در آن زمان شروع کردم. کماکان امروزه نیز به همین کار ادامه می‌دهم. سرمایه‌گذاری تنها دلیل انجام مراحل بعدی است. پول شما باید برایتان کار کند.

 

10.هدف ۱۰ میلیون دلاری، نه ۱ میلیون دلار.

بزرگترین اشتباه مالی من زمانی رقم خورد که به اندازه کافی فکر نکرده بودم. من شما را تشویق می‌کنم که بیش از یک میلیون فکر کنید. هیچ کمبود مالی وجود ندارد، صرفاً کمبود تفکرهای بزرگ عذاب‌آور است.

 

این ده مرحله را به کار ببرید تا ثروتمند شوید. رویاهای مالی زاده حرص و طمع هستند. از طرح‌های پولدار شدن یک شبه خودداری کنید، با اخلاق باشید و هرگز از کوشش دست برندارید و عاشق کمک کردن به دیگران باشید.