مقصر اصلی تاخیر در پروژه‌ مسکن مهر

منوچهر بهرویان کارشناس اقتصادی در خصوص دریافت هزینه های روبنایی و زیربنایی از متقاضیان مسکن مهر، اظهار داشت: مردم موظف به پرداخت این هزینه ها نیستند چرا که در قراردادهایشان به این موضوع اشاره نشده است.

وی افزود: دولت و وزارت راه و شهرسازی باید از طریق اعطای تسهیلات، سیاست های خود را در این خصوص تغییر دهند.

این کارشناس مسکن با اشاره به بدقولی مسئولان در تحویل به موقع مسکن مهر بیان کرد: زمانی مردم موظف به پرداخت هزینه  هستند که مسکن خود را طبق زمان مقرر تحویل گرفته باشند لذا بدقولی دولت نباید منجر به پرداخت خسارت از سوی مردم شود.

بهرویان در ادامه اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی باید با پیمانکاران به دلیل تاخیر در تحویل به موقع واحد های مسکونی برخورد جدی کند.

به گفته وی قرار بر این بود که این واحدهای مسکونی طی 2 تا 3 سال به دست متقاضیان برسد اما این اتفاق رخ نداد، همچنین  به دلیل مشکلات ناشی از نبود نظارت دقیق و فنی، بیشتر ساختمان ها دچار فرسودگی شده اند .

**فلسفه مسکن مهر زیر سوال است

در همین راستا احمدرضا سرحدی کارشناس اقتصادی عنوان کرد: مسکن مهر قراردادی دوطرفه بین متقاضی و دولت بود و دلیل عمده تاخیر در این پروژه، سوء مدیریت و ناتوانی در اجرای برنامه ریزی ها بوده است.

وی ادامه داد: مردم مسئول تورم و افزایش قیمت مصالح ساختمانی نیستند و طرف مقابل قرارداد که در این امر کوتاهی کرده باید هزینه های روبنایی و زیربنایی را پرداخت کند.

سرحدی در پایان به کمبود منابع مالی دولت  و روند کند اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: عدم تحویل به موقع مسکن مهر  با اصل فلسفه آن که قرار بود سرپناهی برای نیازمندان باشد در مغایرت است.