گروه هتل های بین المللی ملیا اسپانیا از برنامه خود برای افتتاح هتل طی سال‌ آینده میلادی در ایران خبر داد.

این اقدام یکی از نشانه های افزایش تمایل شرکت های خارجی برای ورود به صنعت گردشگری ایران پس از لغو تحریم های بین المللی محسوب می شود.

وال استریت ژورنال اعلام کرده است که این گروه هتل های بین المللی اسپانیایی در حال ساخت یک مجموعه هتل در منطقه ای در شمال ایران است.

گابریل اسکارر، مدیر کل ملیا، اعلام کرده است که ایران پتانسیل بالایی در این زمینه دارد.

این گروه هتل‌داری ملیا  350 هتل در 35 کشور جهان دارد.

وی تأکید کرد ما در تلاش هستیم تا در زمینه ساخت هتل در ایران به عنوان پیشروی شرکت های خارجی عمل کنیم، ما از 25 سال پیش در کوبا حضور داریم و برنامه مشابهی را نیز در ایران دنبال خواهیم کرد.

هتل این گروه در ساحل دریای خزر در شمال ایران طی سال 2017 افتتاح خواهد شد که می تواند مقصد خوبی برای گردشگران داخلی، روسی و ترک باشد.

 این مجموعه داری 7 رستوران، دو استخر و یک محل آب‌درمانی است.

ملیا اعلام کرده است که یک شرکت ایرانی هزینه ساخت این هتل را تأمین کرده است.

در حال حاضر بسیاری از گروه های هتل های بین المللی در حال برنامه ریزی برای ورود به ایران هستند چرا که بر اساس اعلام منابع رسمی تعداد گردشگران خارجی از 5 میلیون نفر در سال در شرایط کنونی به 25 میلیون نفر در سال 2025 افزایش خواهد یافت.

گروه هتل های بین المللی آکور فرانسه که سال گذشته دو هتل را در نزدیکی فرودگاه بین المللی تهران افتتاح کرد در حال تشکیل شراکت با یک شریک ایرانی است تا فعالیت خود در این زمینه را گسترش داده و مدیریت کند.

از سوی دیگر گروه هتل های بین المللی روتانای امارات نیز اقداماتی را در ایران آغاز کرده است.

به گفته کریستوفر لاندایس، مدیر کل هتل های آکور فرانسه در ایران، در حال حاضر ایران با کمبود در حوزه هتل‌داری هم در کیفیت و هم در کمیت روبرو است.