در دهه‌ی ۱۹۹۰ اتاق‌های هتل پنج ستاره وجود داشت، اما نه به تعدادی که اکنون وجود دارد، و هتل‌ها برای تهیه‌ی اتاق‌ها و امکانات برتری که پول می‌تواند بخرد سر و دست می‌شکنند.

یک ماساژ خوش‌آمدگویی همراه با سوناهای خصوصی تصور کنید که تهیه شده‌اند نهایت آرامش و آسودگی را برایتان به ارمغان آورند. و خدمه‌ی خصوصی را فراموش نکنید که دورتان می‌گردند تا مطمئن شوند هر آن‌‌چه می‌خواهید و نیاز دارید در اختیارتان باشد، از غذای خوش‌مزه‌ای گرفته که روی میز شام خصوصی با ظرفیت ۱۶ نفر سرو می‌شود تا یک رولزرویس همراه با راننده. نگاهی به این ۱۰ گران‌ترین اتاق هتل دنیا بیندازید تا باورتان شود.

در ادامه فهرست ۱۰ گران‌ترین اتاق هتل در دنیا آمده است:

 

۱. سوئیت سلطنتی در برج العرب – ۲۲،۹۰۰ دلار برای هر شب

 

 

با هزینه‌ی اقامت ۲۲،۹۰۰ دلار، این سوئیت در برج العرب دبی محصولات حمام و دوش‌های بارانی پنج سری هرمس را فراهم می‌کند تا بهترین تجربه‌ی سرویس بهداشتی را خلق کند. این سوئیت هم‌چنین مجهز به ۱۷ نوع بالش، یک تخت گردان چهار ستونه، جکوزی‌های بزرگ، یک پیشخدمت مخصوص، و حتی استفاده‌ی مجانی از یک آی‌پد با روکش طلای ۲۴ عیار است.

 

۲. سوئیت اشرافی در ریتز‌کارلتون توکیو – ۲۵،۰۰۰ دلار برای هر شب

 

با ۲۵،۰۰۰ دلار می‌توانید از با شکوه‌ترین‌های هتل‌های ریتز کارلتون را در توکیو لذت ببرید. این سوئیت که در طبقه‌ی ۵۳ام بلندترین ساختمان شهر واقع شده است، برخی از بهترین چشم‌اندازهای افق شینجوکو را به نمایش می‌گذارد. این سوئیت اشرافی یک تخت شاهانه‌ی چهارستونه با ملحفه‌های فِرِت، یک خلوتگاه خصوصی، میز شامی برای ۱۶ مهمان و سرویس‌های بهداشتی کاملا مرمرین با سردوش‌های باران‌های جنگل‌های استوایی را فراهم می‌کند.

 

۳. سوئیت رویال پلازا در هتل پلازا – ۳۰،۰۰۰ دلار برای هر شب

 

 

هتل پلازای معروف نیویورک که شاید به خاطر حضورش در فیلم تنها در خانه ۲: گمشده در نیویورک نیز شناخته شود، اتاقی ارائه می‌کند که فقط در فیلم‌ها می‌شود دید – و حتی بهتر.

 

هتل پلازا با ۳۰،۰۰۰ دلار برای هر شب در گران‌ترین سوئیتش امکانات سه اتاق خواب، سه سرویس بهداشتی را همراه با منظره‌ی زیبای منهتن، به ویژه خیابان پنجم و فواره‌ی افسانه‌ای پولیتزر فراهم می‌کند. دکور، منسوجات و مبلمان‌اش همه الهام گرفته از تجمل و فضای دربار سلطنتی لویی پانزدهم هستند. این سوئیت هم‌چنین مجهز به یک اتاق سرگرمی تشریفاتی، یک اتاق نشیمن با پیانو، یک اتاق غذاخوری با ظرفیت ۱۲ مهمان، و کتابخانه‌ای خصوصی است.

 

۴. اقامتگاه مالک هیل‌تاپ استیت در جزیره‌ی تفریحی لائوکالا – ۴۰،۰۰۰ دلار برای هر شب

 

در واقع برای ماندن در این سوئیت مجلل‌ جزیره‌ی تفریحی لائوکالا که در فیجی واقع شده است، نیازمند یک تقاضای اقامت هستید– بله، باید اجازه بگیرید شبی ۴۰،۰۰۰ دلار به آنها بدهید.

 

برخلاف برخی هتل‌های دیگر این فهرست، همه‌چیز در قیمت هنگفتش گنجانده شده است، از جمله غذاهای لذیذ و جدید، شامپاین، اسب‌سواری در ساحل، و حتی یک ماساژ خوش‌آمدگویی در آب‌گرم. فقط فرم‌تان را پر کنید و منتظر دعوت برای اقامت در اختصاصی‌ترین ویلاهای این جزیره باشید.

 

۵. ویلای آسمان در تفریحگاه پالمز‌کازینو – ۴۰،۰۰۰ دلار برای هر شب

 

 

این الماس سوئیت‌های لاس‌وگاس که تلاش می‌کند با امکانات و خدماتش ارزش برچسب ۴۰،۰۰۰ دلار برای هرشب را داشته باشد، بر باریکه‌ی باشکوه وگاس مشرف است. این ویلا با پوشش ۸۳۶ متر مربع، شامل یک استخر جکوزی ۱۲ نفره‌ی شیشه‌ای مشرف به باریکه‌ی وگاس، تراس‌های فوق خصوصی، یک آسانسور شیشه‌ای خصوصی، یک اتاق بدن‌سازی، اتاق ماساژ، و سونای خشک بعلاوه‌ی پیشخدمت ۲۴ ساعته است.

 

یک سوئیت ساده‌تر ۲۵،۰۰۰ دلاری هم وجود دارد، و اتفاقا تنها سوئیت دنیا با یک زمین بسکتبال داخلی، همراه با تخته‌ی امتیازات و رختکن است.

 

۶. ویلای سلطنتی در تفریحگاه مجلل لاگونیسی – ۴۵،۰۰۰ دلار برای هر شب

 

 

تفریحگاه مجلل خودِ آتن، جایگاه یک ویلای شبه‌جزیره‌ای جنوبی منزوی است که به چشم‌انداز آرام‌اش از دریای اژه می‌بالد – که از استخر گرم شخصی خودتان که برای تمام فصول مناسب است، دیده می‌شود. این سوئیت ۴۵،۰۰۰ دلاری علاوه بر اتاق مستخدم، شامل دو اتاق خواب است، که هرکدام شومینه و سرویس بهداشتی مرمری بزرگی دارد که دارای حمام‌ بخار هستند.

 

۷. سوئیت پنت‌هاوس تای‌وارنر در فور‌سیزِنز نیویورک – ۴۵،۰۰۰ دلار برای هر شب

 

 

با امکاناتی که هر آپارتمان لوکس را به رقابت می‌طلبد، سوئیت پنت‌هاوس تای‌وارنر در فورسیزِنز نیویورک، چهار بالکن شیشه‌ای و پنجره‌های سقف تا کف را برای چشم‌اندازهای ۳۶۰ درجه‌ای کامل از منهتن از نمای بالا، ارائه می‌کند.

 

بقیه‌ی امکانات این سوئیت شامل یک اتاق زِن، اتاق آب‌گرم، راهنمای هنری، کتابخانه‌ی وسیع، سیستم صوتی نامرئی، سرویس پیشخدمت، مربی خصوصی، بالش‌های ابریشم ژاپنی قرن ۱۸ام، و یک رولزرویس با راننده می‌شود. با ۷ سال زمان و هزینه‌ی ۵۰ میلیون دلار برای ساخت، این سوئیت حدودا برای هر شب ۴۵،۰۰۰ دلار خرج بر می‌دارد.

 

۸. سوئیت اشرافی در گراند هایت مارتینز شهر کن – ۵۱،۰۰۰ دلار برای هر شب

 

 

با هزینه‌ی تنها ۵۱،۰۰۰ دلار برای هر شب، سوئیت اشرافی آرت‌دکو در گراند هایت مارتینز شهر کن، واقع شده در بلوار دلا کرواسه و افتتاح شده در ۱۹۲۹، با چهار اتاق خواب، دو اتاق استراحت و ناهارخوری، دو سالن مطالعه، دو سونا و چهار سرویس بهداشتی، هر کدام شامل حمام آب‌درمانی و حمام/ دوش ترکی بی‌نقص است.

 

هم‌چنین مهمانان از دو باغ روی پشت ‌بام لذت خواهند برد که هر کدام مجهز به یک جکوزی و درخت زیتونی با قدمت یک قرن هستند، همراه با تراس‌هایی که چشم‌انداز بی‌نظیری از خلیج کن را نشان می‌دهند.

 

گراند هایت از آثار هنری هم مضایقه نمی‌کند – اتاق‌های خواب با لیتوگرافی‌های اصل از مشاهیری نظیر پیکاسو، ماتیسه، دافی و استئل تزئین شده است.

 

۹. سوئیت شاه ‌محل در راج پالاس – ۶۰،۰۰۰ دلار برای هر شب

 

در جیپور، هند، هتل مجلل و فاخر راج پالاس را خواهید یافت که سوئیت‌هایش را حدودا به قیمت ۶۰،۰۰۰ دلار برای هر شب ارائه می‌کند. علاوه‌ بر شش اتاق خواب، مهمانان از یک کتابخانه، تئاتر خصوصی، اتاق ستاره‌شناسی، و خدمه‌ی آشپزخانه‌ی خصوصی نیز بهره می‌برند. این هتل هم‌چنین درحال‌حاضر تحت بازسازی‌هایی است که شامل یک باغ تراس خوش‌منظره به وسعت ۲۲۳۰ متر مربع و یک استخر بی‌کران سه‌طرفه می‌شود.

 

۱۰. سوئیت پنت‌هاوس سلطنتی در هتل پرزیدنت ویلسون – ۸۳،۲۰۰ دلار برای هر شب

 

 

تصور می‌شود سوئیت پنت‌هاوس سلطنتی در هتل پرزیدنت ویلسون که در ژنو واقع شده است، با برچسب قیمت ۸۳،۲۰۰ دلار برای هر شب، گران‌ترین اتاق هتل دنیا باشد ( گرچه این قیمت با توجه به این که از چه کسی بخواهید می‌تواند تا ۵۹،۰۰۰ دلار هم پایین بیاید).

 

اما با این قیمت چه چیزی گیرتان می‌آید؟ امتحان کردن ۱۲ اتاق خواب و ۱۲ سرویس بهداشتی مرمر چطور است؟ و بیایید به آن چشم‌اندازی وسیع و نفس‌گیری از کوه‌های آلپ سوئیس و دریاچه‌ی ژنو را هم اضافه کنیم که طی سال‌ها الهام‌بخش موسیقیدان‌های معروف گوناگون بوده است. بدون ملازمان‌تان سفر می‌کنید؟ این هتل خدمه‌ی خصوصی، از جمله پیشخدمت، سرآشپز، و دستیار شخصی برایتان تامین می‌کند تا مطمئن شود همه‌ی نیازها و خواسته‌هایتان برآورده می‌شود.