چاره‌اندیشی سازمان مدیریت برای کارت اعتباری کالا

 محمدرضا دیانی اظهار داشت: در جلسه‌ای که عصر دیروز با حضور مسئولان سازمان مدیریت، وزارت صنعت و تولید‌کنندگان برگزار شد، در مورد حل مشکلات فروش کالا با کارت اعتباری تصمیماتی اتخاذ شد که مهمترین آنها برداشتن سقف 1.5 میلیون تومانی حقوق گیرندگان تسهیلات است.

وی ادامه داد: قبلاً‌ سقف حقوقی دریافت‌کنندگان کارت‌های اعتباری 1.5 میلیون تومان تعیین شده بود که در جلسه دیروز این سقف برداشته شد و به این ترتیب همه افراد زیرمجموعه سازمان بازنشستگی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند در این طرح حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه میانگین حقوق بازنشستگان یک میلیون و 250 هزار تومان است،‌گفت: برای دریافت تسهیلات 6 میلیون تومانی خرید کالا باید اقساط 280 هزار تومانی پرداخت شود که برای بازنشستگان سخت بود و به همین دلیل استقبال از این طرح کاهش یافته بود.

دیانی تصریح کرد: اگر مشمولان طرح تا پایان خرداد ماه نتوانند از سهمیه خود استفاده کنند،‌ وزارت صنعت و سازمان مدیریت بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد و در این مورد تصمیم می‌گیرند که کدام یک از سازمان‌های دیگر مشمول این طرح شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون جلسه رفع مشکلات فنی اجرای طرح فروش کالا با کارت اعتباری با حضور مسئولان وزارت صنعت، بانک مرکزی و تولید‌کنندگان در بانک مرکزی در حال برگزاری است، گفت: قرار شد مشکلات فنی طرح در جلساتی که هر هفته در بانک مرکزی برگزار می‌شود،‌مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته وی، بانک ملی تا کنون 70 هزار عدد کارت اعتباری برای فروش کالا صادر کرده و علاوه بر این بانک رفاه 5 هزار عدد کارت و بانک صادرات 25 هزار عدد کارت برای متقاضیان صادر کرده‌‌اند.

وی با بیان اینکه درخواست‌کنندگان دریافت کارت می‌توانند برای گرفتن کارت خود به بانک‌های مربوطه مراجعه کنند، افزود: 13 هزار و 451 فروشگاه درخواست مشارکت در این طرح را داشته‌اند که تا کنون 5 هزار و 375 دستگاه پوز در فروشگاه‌ها به روزرسانی شده است.

رئیس شورای هماهنگی انجمن‌های لوازم خانگی با بیان اینکه اعتبار تعیین شده برای اجرای این طرح 4200 میلیارد تومان است،‌گفت: یکی از مشکلات فنی اجرای طرح، به روزرسانی دستگاه‌های پوز است که در حال بررسی این مسئله هستیم.

وی در مورد واریز مبلغ کالاهای خریداری شده در این طرح به حساب تولید‌کنندگان نیز گفت:‌ در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد و بانک مرکزی با فاصله‌ یک هفته‌ای مبلغ کالا را به حساب تولید‌کنندگان واریز می‌کند.