محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حقوق و دستمزدهای نجومی برخی مسئولین دولتی، گفت: تخلفات قانونی و سوء‌ استفاده‌گری در دریافت حقوق‌های نجومی مسئولین نقش دارد.

وی با بیان اینکه برخی مدیران به ناحق خود را مستحق دریافت حقوق‌های بالا می‌دانند، افزود: برخی مسئولین با این ادعا که چون مدیرعامل هستند خود را مستحق حقوق و دستمزدی بالا می‌دانند در صورتی که در بسیاری موارد مشاهده شده که آن مدیر کار و تلاش چشمگیری برای دریافت آن حقوق نداشته است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معتقدم ضعف دستگاه‌های نظارتی منجر به پرداخت حقوق و دستمزدهای نجومی به برخی مسئولین شده است.

پورمختار در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام دستگاه باید از شکل‌گیری تخلفات این چنینی جلوگیری می‌کرد، بیان داشت: بالاخره سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان دستگاهی که ناظر بر نحوه هزینه‌های مالی است و دستی در تخصیص اعتبارات و بودجه دستگاه‌ها دارد باید نظارت خود را دقیق‌تر می‌کرد.

رییس سابق کمیسیون اصل 90 در مجلس نهم در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا مشابه پرونده‌هایی چون پرونده دریافت حقوق و دستمزدهای نجومی در سایر دستگاه‌ها هم وجود دارد یا خیر؟ گفت: بله.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر اخباری در زمینه موارد مشابه در سایر دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که فعلا نمی‌شود درباره آنها حرفی زد.