مرغ پس از رمضان ارزان می شود

 مهدی یوسفی درباره افزایش قیمت مرغ در ماه مبارک رمضان گفت:  هم اکنون قیمت مرغ در میدان بهمن (کشتارگاه) 6500 تومان است و با توجه به میزان بالای تقاضا در ایام ماه رمضان، مرغ در درب مغازه و میادین میوه و تره بار در ماه مبارک رمضان به 6680 تومان به فروش می‌رسد. علت اصلی افزایش قیمت مرغ میزان بالای تقاضا است.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت مرغ به میزان واقعی خود نرسیده است گفت: قیمت واقعی مرغ کیلویی 7 هزار تومان است و  تا زمانی که قیمت این محصول پایین تر از این قیمت عرضه شود، تولید کننده رغبتی برای تولید بالا ندارد. 3سال گذشته قیمت مرغ را 7هزار تومان تعیین کردند اما با توجه به عرضه زیاد، در مدت زمان کوتاهی این محصول با قیمت واقعی عرضه شد و در بقیه زمان‌ها شاهد عرضه مرغ با قیمت پایین بودیم.

دبیر انجمن مرغ گوشتی با تأکید بر اینکه به دلیل کاهش تقاضا قیمت مرغ بعد از ماه مبارک رمضان کاهش می‌یابد گفت: به همین دلیل به دنبال راهکاری برای صادرات مرغ هستیم.

یوسفی با بیان اینکه صادرات مرغ باعث  ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا  می‌شود بیان کرد: وزیر جهاد کشاورزی به ما قول داده‌اند که مشوق‌هایی را برای صادرات مرغ در نظر بگیرند. اگر قبول کنند که یارانه صادراتی کیلویی1000 تومان تحقق یابد، با صادرات مرغ تا حدی، عرضه در بازار داخلی کمتر شده و تناسبی بین تقاضا و عرضه ایجاد خواهد شد.