مير جواد سليماني قائم مقام مدير عامل ايران خودرو از مذاكرات اين شركت با شركت هاي تركيه اي براي ساخت خودروي اسلامي خبر داد.

پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد جواد سلیمانی در مصاحبه ای گفت: «طی دو هفته آینده هیئتی اقتصادی و صنعتی از ترکیه به ایران می آید تا مذاکرات اولیه در این خصوص آغاز شود».
پیشتر این شرکت با شرکت مالزیایی پروتون برای ساخت چنین خودرویی وارد مذاکره شده بود که به گفته سلیمانی مذاکرات در این خصوص به نتیجه ای نرسید و بنابراین ایران خودرو برای فعالیت در این زمینه با ترکیه مذاکره خواهد کرد.

سلیمانی افزود: «اگر ما در این خصوص به تفاهم برسیم کار ساخت خودروی اسلامی را آغاز خواهیم کرد».
وی گفت پیشنهاد همکاری ترکیه در این خصوص را وزیر صنعت این کشور در جریان دیدار اخیرش با معاون اول رئیس جمهور ایران مطرح کرد.

وی بازار هدف خودروی اسلامی را جهان اسلام دانست و گفت: این خودرو برندی ویژه کشورهای اسلامی خواهد بود. ما این بازار را هدف قرار خواهیم داد.
در مورد ویژگی های خودروی اسلامی مطالب زیادی مطرح شده است. به طور کلی قرار است این خودرو نمادها و مظاهر اسلامی را در بر داشته باشد. در عین حال آن چه بیش از همه مد نظر است تولید خودرویی است که تماما ساخت و محصول کشورهای اسلامی باشد.

بر اساس اين گزارش ايران با توليد ۱.۳۹ ميليون دستگاه خودرو در سال ۲۰۰۹ به عنوان دوازدهمين خودروساز بزرگ جهان طي اين سال شناخته شده است. شركت ايران خودرو در سال ۱۳۸۸ بيش از ۶۸۰ هزار دستگاه خودرو توليد كرد.