افزایش 500 تومانی قیمت شکر در بازار

ولی الله داودآبادی اظهار داشت‌: قیمت هر کیلو شکر با افزایش 500 تومانی طی روزهای گذشته از کیلویی 2300 تومان به 2810 تومان رسیده که باعث افزایش قیمت تمام شده صنایع مصرف‌کننده شکر می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو شکر در بورس کالا به قیمت 2300 تومان عرضه می‌شود اما برای خرید از این طریق باید ابتدا پول را پرداخت کنیم و کالا را یک ماه بعد تحویل بگیریم.

داودآبادی با بیان اینکه شکر در صنعت آبمیوه به عنوان یک ماده اولیه مصرف می‌شود،‌ گفت: در تولید آبمیوه‌هایی مانند آب پرتقال، آب آلبالو یا نکتار چند میوه، مصرف شکر بیشتر از سایر آبمیوه‌ها است که تغییر قیمت شکر بر قیمت تمام شده این تولیدات مؤثر خواهد بود.

وی در عین حال با اشاره به رکود موجود در بازار، گفت: در این شرایط اگر نوسان قیمت شکر زودگذر باشد توصیه ما به کارخانه‌های تولید‌کننده این است که قیمت تولیداتشان را افزایش ندهند، زیرا هم اکنون نیز آبمیوه با تخفیف در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود. 

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان در حال حاضر سود 17 درصدی را مطابق با ضوابط قانونی کسب می‌کنند، گفت: اگر تولیدکننده‌ای بخواهد نیاز خود را به نقدینگی از بانک و یا بازار تأمین کند، باید سود بالایی را بپردازد به همین دلیل ترجیح می‌دهد محصولش را با تخفیف در فروشگاه‌ها عرضه کند تا نقدینگی مورد نیازش را به دست آورد.

دبیر انجمن آبمیوه همچنین با بیان اینکه برخی فروشندگان شکر بابت فروش محصول خود فاکتور ارائه نمی‌کنند،‌ گفت: این مسئله مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به وجود می‌آورد به طوری که نمی‌توانیم در دفاتر خود فاکتور را قید کنیم و باید از خرید صرف نظر کنیم.