طبق برنامه ريزي كه دولت كرده است، قرار است يارانه هاي نقدي طي ۱۱ روز آينده به تدريج در ۵ مرحله به حساب تمامي سرپرستان خانوار واريز شود.

بر این اساس، مجموعه ۳۱ استان کشور به ۵ گروه تقسیم شده اند و طبق نوبتی که پیشتر در اعلام شماره حساب مقرر شده بود، یارانه های نقدی به حساب مردم واریز خواهد شد.

بهروز مرادی مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها در همین باره به خبرنگار فارس گفته است، در مهرماه به صورت منطقه‌بندی در کل کشور شامل ۵ منطقه که ۳۱ استان را شامل می‌شود، به صورت نوبتی و طبق زمان‌بندی ثبت‌نام برای شماره‌ حساب‌های خانوارها، یارانه واریز می‌شود.

به گزارش فارس، مرحله آزمایشی و نخستین مرحله رسمی اعلام شماره حساب در ۹ استان گیلان، ایلام، خراسان شمالی، اردبیل، سمنان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و هرمزگان آغاز شده بود که بالتبع واریز یارانه ها نیز با توجه به فرصت اندکی که تاپایان مهرماه باقی مانده است، بزودی در این ۹ استان کلید می خورد.
منطقه دوم که شامل ۶ استان آذربایجان غربی، اصفهان، بوشهر، خراسان جنوبی، کرمانشاه و گلستان است، در فاز دوم واریز نقدی یارانه ها قرار دارد و در فاز سوم نیز یارانه های نقدی در ۶ استان آذربایجان شرقی، خوزستان، فارس، کردستان، لرستان و مرکزی واریز می شود.

طبق برنامه ريزي دولت، فاز چهارم واريز يارانه ها در استانهاي چهارمحال و بختياري، خراسان رضوي، زنجان، كرمان، همدان و يزد و مرحله پاياني در استانهاي تهران، البرز، قم و قزوين اجرا خواهد شد.