رشد مصرف بنزین در تعطیلات عید فطر

سید ناصر سجادی، گفت : با توجه به پایان ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای تابستانی برآورد شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران این است که در تعطیلات پیش‌رو مصرف بنزین روزانه بیش از 30 درصد افزایش یابد.

سید ناصر سجادی درباره میزان ذخایر بنزین کشور اعلام کرد: وضع موجودی انبارهای بنزین کشور امسال بسیار بهتر از سال گذشته است و همه انبارها ذخایر بسیار مناسبی دارند.

وی ادامه داد: میانگین مصرف بنزین از ابتدای سال تاکنون یعنی 104 روز گذشته، نزدیک به روزانه 72 میلیون لیتر بوده ؛ اما پیش‌بینی می‌کنیم پس از پایان ماه رمضان تا چند روز بیش از 95 میلیون لیتر در کشور مصرف شود، یعنی شاهد رشد 30 درصدی مصرف در کشور باشیم.

سجادی با بیان این‌که درباره تامین سوخت هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: همه مناطق برای تامین سوخت در ایام تعطیلات پس از ماه مبارک رمضان در حالت آماده باش به سر می برند و در صورت نیاز در این ایام از جایگاه‌های سیار استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به این‌که در طول سال به طور معمول در چند مقطع حجم مسافرتها زیاد می‌شود که باید شرایط را برای تامین سوخت فراهم کرد، گفت: تامین سوخت کار ذاتی شرکت پخش است اما در شرایط خاص همه مناطق در کل کشور به دنبال تامین به موقع سوخت هستند تا مشکلی در این باره وجود نداشته باشد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اوج مصرف بنزین کشور را  ایام عید، فصل تابستان و بین تعطیلی اعلام کرد، افزود: تدابیر بسیار ویژه‌ای برای تامین سوخت در این ایام اندیشیده می‌شود.

به گفته وی، در ایام عید از 25 اسفندماه تا 20 فروردین‌ماه پیک مصرف تقریبا یک‌ماه را داریم ؛  اما در ایام تابستان خصوصا این چندسالی که ماه مبارک رمضان با فصل تابستان تلاقی کرده بعد از پایان ماه رمضان و شروع عید فطر مسافرتها آغاز می‌شود تا پایان شهریورماه و از آن طرف هم تا 15 مهرماه و بازگشایی مدارس در کشور شاهد افزایش مصرف بنزین هستیم.

سجادی در پایان یادآور شد: امسال تمهیدات بسیار خوبی از لحاظ تامین بنزین در همه نقاط سیاحتی و زیارتی اندیشیده شده و برای همه انبارها ذخیره بسیار مناسبی از بنزین فراهم کردیم و موجودی انبارها از سال گذشته بسیار مطلوبتر است.